مقاله مفاهیم و واژه های اساسی در بازرگانی خارجی

مقاله مفاهیم و واژه های اساسی در بازرگانی خارجی

مفاهیم و واژه های اساسی در بازرگانی خارجی
مقدمه مقاله
زنجیره کارهای اجرائی در بازرگانی خارجی در برگیرنده امور مختلف و متفاوت و در ‏عین حال به هم پیوسته ای است که مدیران بازرگانی خارجی و تجار و کلیه اشخاص ‏و شرکتهائی که به نحوی با واردات و صادرات کالا سر و کار دارند لزوماً از وقوف و ‏کاربرد آن بی نیاز نمی باشند و بالطبع آگاهی از اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی ‏خارجی برای نامبردگان از ضروریات امر می باشد. ‏
این جزوه با هدف ارائه مهمترین اطلاعات و مقررات و مسائل مختلف در بازرگانی ‏خارجی تهیه شده و حاوی اطلاعات ، مفاهیم  و واژه های بنیادی در مسائل اجرائی ‏بازرگانی خارجی می باشد. که امید است مورد بهره برداری همکاران محترم و جامعه ‏بازرگانی استان قرار گرفته شود.  ‏

فهرست مطالب
شرح ‏ صفحه ‏
مقدمه ‏ ‏۱‏
اینکوترمز ‏‎(Incoterms)‎‏ ‏ ‏۳-۲‏
مناطق آزاد تجاری ‏ ‏۴-۳‏
تجارت متقابل و شیوه های مهم آن ‏ ‏۵-۴‏
صادرات و مراحل انجام آن ‏ ‏۷-۵‏
واردات و مراحل انجام آن ‏ ‏۱۰-۸‏
روشهای پرداخت در معاملات بازرگانی ‏ ‏۱۲-۱۱‏
تعاریف و اصطلاحات گمرکی ‏ ‏۱۴-۱۳‏
سیستم هماهنگ توصیف و کدگذاری کالا ‏‎(HS)‎‏ ‏ ‏۱۵-۱۴‏
شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی ‏ ‏۱۵-۱۸‏
مدارک موردنیاز جهت صدور کارت بازرگانی ‏ ‏۱۸-۲۱‏

مقاله مفاهیم و واژه های اساسی در بازرگانی خارجی
5 از 1 رای


این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

00.5 در انبار موجود است

راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

اولین نفر باشید

نظر شما