مقاله آشنایی با مفهوم «صادرات و واردات» و برخی اصطلاحات بازرگانی

مقاله آشنایی با مفهوم «صادرات و واردات» و برخی اصطلاحات بازرگانی

اصول و قواعد صادرات
صادرات و واردات
مقدمه مقاله
در برنامه سوم و چهارم ، صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی کشور محسوب شده است و بر آمادگی زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی جهت بکارگیری استراتژی های صادراتی تأکید گردیده است .
توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی و حفظ شرایط ماندگاری در آن حاصل نمی شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که بصورت قانون غیر قابل تغییر درآمده و هر کدام از دستگاههای اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه ها
و تشکلهای صادراتی و سازمانهای خدمات رسانی تجاری از قبیل بانکها ، بیمه ، حمل و
نقل و . . . به وظایف خود به خوبی عمل نمایند و در جامعه نیز آمادگی فرهنگی تولید بهترین کالا برای صادرات بوجود آید .
در این گزارش بطور مختصر و مفید به مفهوم صادرات و بازاریابی می پردازیم با این
شعار که :
« در دنیای آینده ، بازاریابی جهانی و جهان بازاری شدن ملاک عمل قرار می گیرد . »

تعریف صادرات :
صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .
صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب
درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید .

شرایط صادرات :
۱٫ اولین شرط صادرات ، تسلط بر مهارتهای ارتباطی با انسانها و گروههای خارجی است .
۲٫ دومین شرط صادرات کار کردن است – کار به مفهوم جهانی یعنی هدف گرا کار کردن .
۳٫ سومین شرط صادرات ، پیکار نمودن در میدان رقابت است .
۴٫ چهارمین شرط صادرات ، پشتکار داشتن در امر صادرات است .

اصول و قواعد صادرات
یکی از قواعد و مقررات صادرات شناخت اصول و ضوابط حرفه ای و بین المللی بازار است .
بازار سه اصل دارد :
۱٫ هیچ چیز ثابت نیست .
۲٫ هیچ کس کامل نیست .
۳٫ هیچ چیز مطلق نیست .

حرفه ای های بازار پنج ویژگی دارند :
۱٫ تخصص داشتن علمی ، اخلاقی ، رفتاری و کاری در امر صادرات
۲٫ تعهد داشتن به صادرات
۳٫ تعلق داشتن به صادرات
۴٫ تداوم داشتن در امر صادرات
۵٫ تحول داشتن در امر صادرات

صادرات نیازمند حرفه ای شدن است چون کل صادرات شکارگاهی است که به قدرت فرصتهایی بدست می آید برای شکار ، در بازارهای جهانی فرصتها به ندرت بدست می آید و به سرعت از بین می رود .
صادرات یعنی بازاریابی فرامرزی یعنی حرکت در آنسوی مرزهای ملی که از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و اقلیمی با ما فرق دارند و لذا شیوه های برخورد ما هم باید متناسب با آن باشد .
اصول بازاریابی در تمام دنیا یکی است ولی شرایط محیطی و فرهنگی فرق دارد بنابراین
در بازاریابی جهانی نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد :
۱٫ تلاش برای متمایز ساختن محصول و شرکت
۲٫ تولیدات انعطاف پذیر به جای تولیدات انبوه
۳٫ سرعت و نوآوری در ارائه خدمات بهتر و بیشتر
۴٫ بازار گرایی و توجه به نیازها و خواسته های روز بازار
۵٫ تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به سایر محصولات رقبا
۶٫ توجه به تشکل گرایی و هم گرائی در بازار
۷٫ ارتباط نزدیک و دائمی با توزیع کنندگان و مشتریان
۸٫ توجه به تحقیق و بررسی بازار به شکل های مختلف
۹٫ حضور هدفمند در نمایشگاهها و انجام تبلیغات هدفمند
۱۰٫ توجه به خدمات فراگیر ( خدمات قبل از فروش ، خدمات در جریان فروش و خدمات بعد از فروش )
۱۱٫ مطالعه جدی در مورد بهره وری و مدیریت کیفیت و ا ستانداردهای بین المللی
۱۲٫ آشنایی و استفاده از تکنیک های مدرن فروش از جمله E-Commerce
۱۳٫ استفاده از قدرت روابط عمومی خود برای ایجاد ارتباط با مقامات و تصمیم گیرندگان و هسته های قدرت
۱۴٫ حساس شدن به عوامل محیطی و برون سازمانی
۱۵٫ مدیریت و واکنش سریع در مقابل عملکرد رقبا

فهرست مطالب
مقدمه
تعریف صادرات
شرایط صادرات
اصول و قواعد صادرات
بطور کلی می توان گفت
تعریف بازاریابی (MARKETING )
نقش اطلاع رسانی در صادرات
اعتبارات اسنادی LC  چیست
آشنایی با برخی اصطلاحات بازرگانی
اعتبار اسنادی غیرفعال (LC ) NON Operative کدام است؟
اعتبار اسنادی یوزانس Usance LC چیست ؟
فرم S.A.D در گمرک چیست ؟
CRF چیست ؟
معامله Bay back چیست ؟
فرم SD چیست ؟
فرم  MD چیست ؟
گواهی SFR چیست ؟
منطقه آزاد تجاری – صنعتی چیست ؟
کشورهای CIS ( کشورهای مستقل مشترک المنافع ) کدامند ؟
بازارچه های مرزی چیست ؟
روش خریدهای متقابل چگونه است ؟
ورود موقت چیست ؟
اصطلاحات اینکوترمز : international  commercial terms کدامند ؟
معنی صادرات چیست ؟
مشکلات داخلی صادرات کدام است ؟
مشکلات بین المللی صادرات کدامند ؟
روش های پرداخت در معاملات تجاری چگونه است ؟
اعتبار نامه (L/C) یا (  latter of credit) چیست
برات ارزی (B/E ) یا (Bill of Exchange ) چیست
فاینانس ( Finance ) چیست ؟
کنوانسیون های حمل و نقل کدامند ؟
ارزش CIF کالا چگونه محاسبه می شود ؟
ترانزیت چیست ؟
ترخیص چیست ؟
اظهار نامه گمرکی چیست ؟
کابوتاژ چیست ؟
حق العمل کاری گمرکی چگونه است ؟
تعرفه چیست ؟

این مقاله به صورت ورد (docx) می باشد و تعداد صفحات آن ۲۰ صفحه آماده پرینت می باشد
چیزی که این مقاله را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقاله می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقاله آشنایی با مفهوم «صادرات و واردات» و برخی اصطلاحات بازرگانی
5 از 1 رای


این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

00.5 در انبار موجود است

راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

اولین نفر باشید

نظر شما