مقاله سیستم هیدرولیک زانتیا

مقاله سیستم هیدرولیک زانتیا

سیستم هیدرولیک زانتیا
مقدمه
انجام سردمیهای ‏Km‏۱۰۰۰ ، ‏Km‏۱۵۰۰۰ ، ‏Km‏ ۳۰۰۰۰، ‏Km‏ ۴۵۰۰۰ ، ‏Km‏ ۶۰۰۰۰ ، ‏Km‏ ۷۰۰۰۰، تعویض روغن ‏LHM‏ ، تعویض لنت جلو و عقب، تنظیم ارتفاع، تست موتور با ‏دستگاه، تعمیر پمپ هیدرولیک، تعویض تسمه قائم، تعویض چراغهای جلو ، پیاده و سوارکردن ‏رادیاتور کولر، تست موتور با دستگاه کلزیا، تعویض ‏Air pump‏ (۱۸۰۰) ، تعویض اگزوز ، ‏تعمیر سرسیلندر ( کامل ) ، تعویض بلبرینگ چرخهای جلو و عقب، تعویض گردگیرپولوس، ‏تعویض سنسور ‏ABS، پاک کردن کد خطای ‏Air bag‏ ، فعال کردن ‏Air bag‏ جدید، شارژ گراز ‏کولر با دستگاه، تعمیر پمپ بنزین،‌ تعویض دیسک و صفحه کلاچ ۱۸۰۰، ۲۰۰۰، پاک کردن ‏کودخطای ‏ABS، تعویض اکسل عقب کامل، تعویض کیلومتر کامل، تعویض پنیون فرمان کامل،‎ ‎تعویض ‏Air bag‏ سمت راست، تعویض ‏Air bag‏ سمت چپ، تنظیم غربیلک فرمان، تعویض ‏واشر کارتل، تعویض تسمه دینام، پیاده سوار کردن دینام، تعویض شمع روغن تعویض فولی ‏سرمیل لنگ، تعویض اویل پمپ ، تعمیر موتور کامل، تعویض پیستونهای موتور، یاتاقان بندی ‏کامل موتور، پیاده و سوار کرند داشبورد، تعویض ‏Stop‏ ترمز، پیاده سوار کردن جلوبندی ‏کامل، تعویض پاد غلت ها دو طرف،‌ تعمیر تصحیح کننده ارتفاع جلو و عقب، پیاده و سوار کردن ‏کامل موتور، و تعویض چراغهای عقب بوده است. ‏

فصل اول
سیستم هیدرولیک
مقدمه فصل اول
سیستم تعلیق زانتیا بدلیل اینکه فنربندی در آن وجود ندارد بسیار قوی باید باشد زیرا بدلیل ‏اینکه باید وزن خودرو و سرنشینان بر روی سیستم هیدرولیک و پنوماتیک باشد پس در نتیجه ‏برای تحمل وزن خالص خودرو که ‏Kg1320‎‏ می باشد روغن باید فشار زیادی را تحمل کند. ‏بدلیل اینکه مایعات تراکم پذیری کمی دارند و یا اصلاً تراکم پذیر نیستند سیستم تعلیق این ‏خودرو دچار سفتی زیاد می شود و همین دلیل است که شرکت سازنده در کوی های تعلیق از ‏گاز نیز به صورت حجم بسته استفاده کرده تا این تراکم ناپذیری را از بین ببرد. ‏
در این فصل در مورد رکن اصلی سیستم هیدرولیک یعنی پمپ هیدرولیک بحث مختصری انجام ‏شده است. ‏
بعد از بحث پمپ به بحث جالتری که زانتیا را با خودروهای دیگر متفاوت ساخته است می رسیم ‏که این بحث همان شیر ضد نشت‎ ( SC/MAC)‎است سیستم ‏‎( SC/MAC)‎‏ از ۱۹۹۳ روی ‏خودروهای زانتیا گذاشته شده است و باعث جلوگیری از افت ارتفاع خودرو در زمان خاموش ‏بودن ماشین می شود. ‏
بدلیل اینکه سیستم تعلیق زانتیا هیدروپنوماتیک است اگر ارتفاع خودرو بدون محاسبه باشد ‏هریک از این دو مقوله ( روغن و گاز ) اضافه و کم می شود یعنی خودرو بیش از حد پائین باشد ‏‏( داخل کوی ها روغن کم شده )و یا بیش از حد بالا باشد ( داخل کوی ها گاز متراکم شده و کم ‏می شود ) و خودرو می کوبد و خودرو خودرویی خشک و پرصدا می شود و به همین دلیل در ‏این فصل شما را با سیستم تنظیم ارتفاع جلو و عقب و اثبات فرمول آن آشنا می کنیم تا دچار ‏هیچ یک از این اشکالات نشوید.‏
نکته : بیشترین مسئله این که در فصل هیدرولیک باید در نظر بگیریم افت فشار هیدرولیک برای ‏کارهای تعمیراتی است بدلیل اینکه داخل لوله ها روغن با فشاری حدود ۸۰ تا ۱۵۰ بار وجود ‏دارد اگر سیستم هیدرولیک را بدون افت فشار باز کنیم و یا کار تعمیراتی روی آن انجام دهیم ‏باعث می شویم که این روغن با فشار ۸۰ تا ۱۵۰ بار بسمت ما پاشیده شود. ‏
نکته: در خودروی زانتیا فقط یک فنر وجود دارد و آن هم فنری هست که داخل اکومولاتور ‏هست و هیچ فنر دیگری در قسمت تعلیق این خودرو و بکار نرفته است. ‏

مقاله سیستم هیدرولیک زانتیا
5 از 1 رای


این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

00.5 در انبار موجود است

راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

اولین نفر باشید

نظر شما