پاورپوینت نظریه همکاری بارنارد

پاورپوینت نظریه همکاری بارنارد

نظریه همکاری بارنارد
مقدمه مقاله و پاورپوینت
مدیریت عبارتست از هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران عصری که درآن زندگی میکنیم عصر سازمان شده است چون انسان ا ز لحظه تولد تا دم مرگ ،حتی پس از مرگ نیز با سازمانها ارتباط دارد . بدین ترتیب که انسان در عصر حاضر در سازمانی به نام زایشگاه به دنیا می آید ، شناسنامه خود را از سازمانی به نام ثبت احوال میگیرد بعد در سازمانهایی نظیر مدرسه ، سازمانهای دولتی ، آموزشی و تجاری و… و در زمان فوت نیز برای ابطال شناسنامه و صدور جواز دفن با سازمان در ارتباط خواهد بود. امروزه با توجه به نیاز جوامع به انواع خدمات و تولیدات سازمانهای گوناگون شناخت ، اداره و مدیریت علمی آن اهمیت بسزایی دارد.

به جهت اینکه جهان امروز بیش از هر زمان دیگری به یک جهان سازمانی مبدل شده است ، بدین ترتیب اهمیت سازمانها که بیشترین دوران زندگی انسان در آنها سپری می شود روز بروز آشکار تر و نقش آنها در تحقق هدفهای انسانی روشنتر می شود..
موضوع مدیریت موضوعی است که همراه با زندگی اجتماعی انسانها وحتی قبل از آن مطرح بوده و در عصر حاضر به مدد مدیریت است که ماموریت ها و اهداف سازمان تحقق می یابند ، امکانات موجود بهره برداری می شود و استعدادها ازقوه به فعل در می آیند

نظام همکاری
بارنارد »یکی از اولین پژوهشگران سازمان است که موضوع را با نگرش رفتاری مورد بررسی قرار داده است . او سازمان را یک « نظام همکاری » تعریف می کند و منظورش از« همکاری» ، کار گروهی برای رسیدن به یک هدف مشترک است . اگر چه ممکن است این تعریف با تعاریف دانشمندان « کلاسیک » مدیریت تشابه داشته باشد، اما ، « بارنارد » برای عوامل « روانی » و « اجتماعی » سازمان اهمیت بیشتری قایل شده است. تفکر سیستمی اولین بار در کتاب چستر بارنارد تحت عنوان وظایف مدیران در سال ۱۹۳۸ مطرح شد. از سوی دیگر ، طبق نظریه های « کلاسیک » مدیریت ، اختیار همیشه از بالا به پایین تفویض می گردد, یعنی اختیارات از مدیران رده های بالای سازمان به مدیران رده های پایین تر داده می شود ، در حالیکه « بارنارد » عقیده دارد که اختیارات از پایین به بالا تفویض می شود .

۲ـ در زمان تصمیم گرفتن، باور داشته باشد که آن پیام با هدف سازمان سازگار است؛
۳ـ باور داشته باشد که آن پیام با منافع وى ناسازگار نمى باشد؛
۴ـ از جهات جسمانى و ذهنى، توانایى هم داستانى با آن پیام را داشته باشد.
و …

فهرست مطالب
مقدمه
نظام همکاری
نظریه بارنارد
شروط لازم برای پا به عرصه گذاشتن یک سازمان
شروط لازم برای اینکه یک پیام داراى اختیار باشد
عوامل موثر در خطوط اختیار
محدودیت هاى دستیابى به یک هدف
نتیجه گیری
پایان

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 38

فرمت فایل: پاورپوینت