پرسشنامه هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی

پرسشنامه هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی

دانلود پرسشنامه استاندارد هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه هوشمندی بازار توسط کوهلی و جاورسکی در سال ۱۹۹۰ تهیه و تنظیم شده است .این پرسشنامه ۱۳ سوال دارد و هدف از طراحی آن بررسی و ارزیابی هوشمندی بازار می باشد .امتیازبندی پرسشنامه براساس طیف لیکرت و از خیلی کم تا خیلی زیاد امتیازبندی شده است.
برطبق نظر کوهلی و جاورسکی نقطه شروع بازارگرایی، هوشمندی نسبت به بازار است . یعنی در اسرع وقت بتوان نیازها و خواسته های مشتری را درمقایسه با رقبا شناسایی کرد.لذا هوشمندی بازار شامل بررسی دقیق اعمال رقبا ، شناسایی اقدامات رقبا در شناخت نیازهای مشتریان و تجزیه و تحلیل نیروهای محیطی مانند قوانین و مقررات دولتی، تکنولوژی و … می باشد .آنها هوشمندی بازار را فقط شامل شناخت نیازهای فعلی مشتریان نمی دانند بلکه به نیازهای آتی آنان نیز توجه خاصی نشان می دهند م عتقدند که سازمان ها باید ابتدا نیازها و خواسته های مشتریان را شناسایی کرده و سپس محصولاتی را تولید کنند که بتوان آن نیازها را ارضا کرد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش رضایی (۱۳۸۴)ذکر شده است.

پایایی و روایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

پرسشنامه هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی
5 از 1 رای


این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

00.5 در انبار موجود است

راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

اولین نفر باشید

نظر شما