پرسشنامه توسعه کالاهای جدید

پرسشنامه توسعه کالاهای جدید

توسعه کالاهای جدید یکی از مفاهیمی است که طی سال های اخیر در حوزه کسب و کار خدمات به شدت مورد توجه قرار گرفته و پژوهشگران و مجریان بسیاری را درگیر خود نموده است. توسعه خدمات و کالاهای جدید یکی از مهم ترین تکنیک های مدیریتی و کیفیتی در بازاریابی خدمات و کالاها است .

این پرسشنامه به ﺑﺮرﺳﯽ اﻗﺪاﻣﺎت اﻧﺠﺎم ﺷﺪه در زﻣﯿﻨﻪ توسعه کالاهای جدید میپردازد.

توضیحات پرسشنامه توسعه کالاهای جدید

پرسشنامه استاندارد توسعه کالاهای جدید داری 8 مولفه نظام مند بودن، گرایش تکنولوژی ، گرایش به طراحی، گرایش بازار ،استفاده از منابع، مبنای تلاش صورت گرفته برای کالاهای جدید، مفهوم سازی کالای جدید، مدیریت کالای جدیدو ۵۱ سوال و هدف آن بررسی اقدامات انجام شده در زمینه توسعه کالاهای جدید می باشد.

مولفه های پرسشنامه توسعه کالاهای جدید

مولفه

سوالات

نظام مند بودن

۱ تا ۶

گرایش تکنولوژی

۷ تا ۱۱

گرایش به طراحی

۱۲ تا ۱۷

گرایش بازار

۱۸ تا ۲۸

استفاده از منابع

۲۹تا ۳۲

مبنای تلاش صورت گرفته برای کالاهای جدید

۳۳ تا ۳۸

مفهوم سازی کالای جدید

۳۹ تا ۴۴

مدیریت کالای جدید

۴۵ تا ۵۱

تعریف مفهومی

متغیر بودن قوانین رقابتی در دنیای کسب و کار، فرایند ارائه محصول جدید به بازار را با اهمیت خاصی جلوه داده است. اکثر سازمانها امروزه بیش از هر زمان دیگری دریافته اند که صرفاً تکیه و اعتماد به اهرمهای رقابتی سنتی مثلِ افزایش کیفیت، کاهش هزینه و تمایز در ارائه محصولات و خدمات کافی نیست و درعوض مفاهیمی مثل سرعت و انعطاف پذیری در رقابت نمود قابل توجهی پیدا کرده اند و گرایش به سمت ارائه محصولات و خدمات جدید به بازار خود دلیل موجه این تغییر نگرش است.(منبع داخل فایل) .

مقیاس پرسشنامه

توسعه کالاهای جدیداین پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (کاملا مخالفم،۱؛ مخالفم،۲؛ نه موافقم نه مخالف،۳؛موافقم،۴؛ کاملا موافقم؛۵) می­باشد ( توجه مقیاس لیکرت در انتهای پرسشنامه کاملا توضیح داده شده است.)

روایی و پایایی

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی  اینکه ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
پایایی این پرسشنامه توسط(منبع داخل فایل) با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار  بالای spss  بدست آمده است .
(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی و روایی: دارد (با منبع معتبر)
ابعاد (مولفه): دارد
نوع فایل: ورد آفیس
تعداد صفحات: ۱۰
منبع: دارد
تعریف مفهومی: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد. همچنین مدل پرسشنامه ترسیم شده است.
گارانتی: دارد

این پرسشنامه ترجمه ی یک پرسشنامه استاندارد خارجی است که به زبان فارسی برگردانده شده است.

پرسشنامه کاملا استاندارد است

پرسشنامه توسعه کالاهای جدید
به این فایل چند ستاره می دهید


این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

00.5 در انبار موجود است

راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.