تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی

تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی

تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی
مقدمه
نقش مدرسه در زندگی کودک غیرقابل انکار است، با توجه به دنیای پیچیده و کنونی، کودکان نیازمند مهارتهای فردی مختلف هستند که هیچ پدر و مادری نمی تواند تمام مهارتها را به آنها تعلیم دهد. مدرسه یکی از مهمترین عوامل اجتماعی نمودن فرد است و می تواند آنچه والدین ناتمام می گذارند کامل کند و این مهم را از طریق آموختن مهارتهای فرهنگی و علمی – وسعت دادن اطلاعات – تمرین دادن در داد و ستدهای اجتماعی با همسالان و بزرگسالان و… انجام می دهد تا برای پختگی بیشتر و مقابله مؤثرتر با مشکلات آینده خویش، آماده شود.
شخصیت اصلی کودک، در محیط مشترک دبستان و منزل شکل می گیرد بنابراین والدین و معلمین با ایجاد رابطه ای دو طرفه و رسیدن به شناخت کافی از کودک در مسیر تربیتی آنان قدم بر می دارند.
اینجانب کارشناس آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش می باشم . و در این نوشتار به بررسی آموزش در مدارس و را ه های موفقیت معلمان در امر تدریس می پردازم . امید است این توشتار گرهی از مشکلات آموزش و پرورش بردارد.

نکات کلیدی : آموزش و تدریس در مدارس – مشکلات و موانع – ارائه راهکاره

فهرست مطالب
مقدمه : 6
نکات کلیدی : 6
حیطه وظایف کارشناسان آموزش 7
تجربیات و پیشنهاد ها 8
نقش آموزش ابتدایی در دانش آموزان 8
کودک و معلم 8
کودک و خانواده 8
کودک و گروه همسالان 9
دو نمونه از علل مشکلات آموزشی دانش آموزان : 9
1- اضطراب و ترس از مردود شدن : 9
2- عدم تشویق و محبوبیت : 9
چند توصیه برای کاهش مشکلات آموزشی دانش آموزان : 10
** نکاتی که در ذیل آمده است کمک کننده است : 10
ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد انتظار از معلمان مدارس ابتدایی 11
اهمیت دوره دبستان 11
اهداف دوره دبستان 13
قابلیت‌های مورد انتظار از معلمان دبستان 13
الف ـ در حوزه شناختی 13
گذراندن موفقیت‌آمیز دوره‌های آموزشی زیر : 14
آشنایی با اصول و روش‌های تربیت اسلامی . 14
ویژگی های روش تدریس در دوره ی ابتدایی 16
از عوامل مؤثّر در یادگیری می توان به موارد زیر اشاره کرد: 17
گذری کوتاه بر اهداف آموزش ریاضی در ابتدایی 18
یک روش مفید، باید پنج مورد زیر را در نظر بگیرد: 18
ده راهکار برای تعلیم و تربیت برتر 19
با دانش‌آموزان مرتبط شویم 20
او را به سوی خوب بودن سوق دهیم 20
راهنمایی‌ها باید ساده، کوتاه و کارا باشد 21
دوستی و رفاقت را شکوفا کنید 22
آموزش‌ها را به حد نیاز ارایه کنیم 22
آنچه را بیش از توان اوست، نخواهیم 23
به تغییرات حساس باشیم 23
مشکلات رفتاری دانش‌آموز را جدی بگیریم 24
از الگوهای رفتاری و شیوه‌های تصحیح رفتارها آگاه باشیم 25
پیشنهاداتی در رابطه با پیشگیری استفاده از محتویات غیر اخلاقی موبایل در مدارس 25
پیشنهادات راهبردی برای مدیران 29
دانش‌آموزان دیرآموز مشکل مدارس ابتدایی 35
● ویژگی های دانش‌آموزان دیرآموز: 36
▪ ویژگی های شناختی دانش‌آموزان دیرآموز 37
● نگرش معلمان به یکپارچه سازی: 39
● نظرات برخی پایان نامه ها در این رابطه: 40
اهمیت و نقش آموزش های ضمن خدمت 42
آموزش ضمن خدمت در هر سازمان ، مزایای زیر را در پی دارد : 43
1- ارتقای اطلاعات و دانش و مهارت های کارکنان 43
2- افزایش همبستگی کارکنان با اهداف سازمان : 43
3-کاهش حوادث و ضایعات کاری و ایجاد اطلاعات بیشتر در سازمان 44
4- کمک به تغییرات سازمانی در مواقع ضروری 45
5- ایجاد علاقه و دلگرمی نسبت به سازمان از طریق آموزشهای مستمر 46
6-افزایش کارایی کلی سازمان : 46
مشکلات خاص کلاس های چند پایه : 46
مشکلات آموزشی: 46
کمبود وقت: 47
کم تجربگی درنحوه تدریس واداره کلاس چند پایه 47
ترکیب سنی وجنسی دانش آموزان دختروپسردریک کلاس : 48
کمبود تجهیزات آموزشی و بهداشتی : 49
نداشتن کتابخانه مناسب : 50
شیوه های اداره کلاسهای چند پایه : 50
الف ) طریقه محوری 51
ب ) طریقه گروهی 51
محاسن این روش : 51
ج) شیوه مشترک محوری و گروهی 52
نکاتی چند برای بهینه کردن آموزش چند پایه ای : 52
معلم موفق و محبوب کیست ؟ 53
پیشنهادت و راهکارها : 54
چند نکته پیشنهادی جهت تقویت مطالعه در دانش‌آموزان 54
نتیجه گیری : 56
فهرست منابع : 58

تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی
5 از 1 رای


این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

00.5 در انبار موجود است

راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

اولین نفر باشید

نظر شما