آموزش لاک زدن حرفه ای و اصولی

آموزش لاک زدن

لاک زدن شاید به نظر کار ساده ای باشد اما اصول و تکنیک های خاص خودش را دارد, در ادامه با آموزش حرفه ای لاک زدن آشنا شوید.

آموزش لاک زدن در منزل

این لایه ی ملایم و نازک رنگ روی سر انگشتانتان به شما احساس وقار و زنانگی میدهد. اما وقتی که آنرا می بینید ریختن یک قسمت از کوچک لاک ، مثل این است که رویاهایتان فرو ریخته باشند.

اکثر خانم ها همیشه از لب پر شدن لاک و خراب شدن آن شکایت دارند . در واقع آنها برای لاک زدن تعجیل دارند و اصول لاک زدن صحیح را نمی دانند . برای لاک زدن صحیح و اصولی باید ۲۰-۳۰ دقیقه زمان بگذارید تا به جای زیباترکردن دست هایتان ، باعث شلخته به نظر رسیدن آن نشوید .

آموزش لاک زدن

وسایل مورد نیاز برای لاک زدن ناخن های شما :
بافر
سوهان
لاک پایه
لاک به رنگ دلخواه
خشک کن لاک
حوله کوچک
روغن گیاهی

ابتدا مطمئن شوید سطح ناخن هایتان کاملا تمیز است . برای این منظور باید از بافر مخصوص سطح ناخن یا برس ناخن استفاده کنید . برس را روی سطح ناخن هایتان بکشید و بعد از آن دستهایتان را با آب و صابون بشویید و خوب خشک کنید . بافر اسفنجی مکعبی شکل است که در فروشگاههای لوازم آرایش به فروش می رسد . می توانید از سوهان های سه مرحله ای هم استفاده کنید.

حالا باید سرناخن هایتان را سوهان بکشید . دقت کنید سوهان در مسیر روی ناخن کشیده شود و رفت و برگشتی نباشد اما مهمترین مساله نوع سوهان است . باید از سوهان اسفنجی استفاده کنید و سراغ سوهان فلزی نروید . میزان سختی سوهان بستگی به جنس ناخن های شما دارد .
بعد از سوهان کشیدن دوباره ناخن هایتان را تمیز کنید . می توانید از یک حوله استفاده کنید یا دست هایتان را بشویید و خشک کنید.

قبل از زدن لاک اصلی یک پوشش پایه روی ناخن هایتان بزنید . این کار باعث دوام لاک می شود و هم مانع رنگ گرفتن سطح ناخن خواهد شد . باید صبر کنید پوشش پایه ای ناخن خوب خشک شود .
حالا لاک اصلی را روی ناخن بزنید . باید طوری این کار را انجام دهید که نیازی به لاک زدن مجد نباشد زیرا لایه های روی هم باعث خرابی و زشت شدن لاک می شود .

۱۰ دقیقه صبر کنید تا لاک کاملا خشک شود و بعد روی آن برق ناخن بزنید . این کار باعث براق شدن و تثبیت لاک خواهد شد .
در انتها بعد از خشک شدن کامل لاک به منظور تقویت ناخن و پوست دور آن، از روغن طبیعی و گیاهی استفاده کنید. روغن بادام و زیتون انتخاب خوبی است. باید عادت کنید هفته ای ۲ بار از این روغن های طبیعی استفاده کنید زیرا باعث تقویت ناخن و پوست حساس اطراف آن می شود.