پاورپوینت آناتومی چشم انسان

پاورپوینت آناتومی چشم انسان

آناتومی چشم انسان
بخشی از پاورپوینت
نگاهی به داخل چشم ها
در این اسلاید قسمت های مختلف چشم ها و چگونگی کارکرد آنها برای دیدن دنیای اطراف نشان داده شده است. اجزای مختلف چشم نقش حیاتی در کارکرد سالم آن دارد.

پلک ها
پلک های بالایی و پایینی کره چشم را در برابر اجسام خارجی و نورهای خیره کننده ای که می توانند به چشم ها آسیب برسانند، محافظت می کند. پلک ها به صورت غیر ارادی و در کمتر از چند ثانیه باز و بسته می شوند و مانع از برخورد اجسام خارجی با کره چشم می شوند.

اشک
با هر بار باز و بسته کردن چشم ها، مقدار کمی اشک از غدد اشکی گوشه چشم جاری شده و  باعث شستشوی چشم از هر گونه جسم خارجی ، میکروب، گرد و غبار، مژه و … می شود. همچنین اشک مانع از خشک شدن چشم می شود.

نمای چشم
نمای ظاهری چشم یا قسمتی از چشم که توسط دیگران قابل رویت است، شامل سه قسمت می باشد.
صلبیه: پوشش خارجی سفید و سفت کره چشم که به شکل دادن چشم به صورت کروی کمک می کند و از ساختمان حساس داخل چشم محافظت می کند.
مردمک: نقطه ای سیاه در مرکز چشم که باعث عبور نور به داخل چشم می شود.
عنبیه: قسمت رنگی چشم است که به رنگهای مختلف مانند آبی، سبز، قهوه‏ای، عسلی و … می‏باشد. عمل اصلی عنبیه کنترل اندازه مردمک بوده و اندازه نوری که به کره چشم وارد می شود راکنترل می کند.
ملتحمه: غشاء نازک و شفافی که صلبیه چشم را می پوشاند و رگ های خونی که در قسمت صلبیه دیده می شود از میان ملتحمه بیرون می آید.

قسمت داخلی چشم
قرنیه: قرنیه قسمت شفاف و شیشه مانند جلوی چشم میباشد که مانند سطح محدبی به تمرکز اشعه های نور قبل از اینکه به وسیله عدسی تنظیم شوند کمک می کند.
عدسی: عدسی عضوی است محدب الطرفین و قابل انعطاف که در پشت مردمک واقع شده است و عمل تطابق و متمرکز کردن نور بر روی شبکیه را انجام می‌دهد. عدسی با تغییر انحنا خود این امکان را ایجاد می نماید که بتوانیم اجسام را بخوبی ببینیم .
زجاجیه: زجاجیه یک ماده ژله مانند شفافی است که پشت عدسی چشم قرار دارد واجازه عبور نور را می دهد. زجاجیه باعث حفظ حالت کروی چشم ها می شود.

پشت چشم
شبکیه: شبکیه صفحه حساس به نور است که ته چشم را کاملا فرش نموده است. شبکیه از میلیونها سلول حساس به نور و سلولهای عصبی تشکیل شده است . قرنیه و عدسی چشم نقش متمرکز کردن تصویر اشیا را بر روی این پرده به عهده دارند .سپس این پرده، تصویر تشکیل شده را به امواج عصبی تبدیل کرده و از طریق عصب بینایی به مغز ارسال می نماید.
ماکولا: یک بخش ویژه در شبکیه می باشد که از سلولهای حساس به نور تشکیل شده است و بیشترین میزان حدت بینایی در این قسمت از شبکیه متمرکز میباشد.این قسمت از چشم به شما اجازه می دهد تا اجزای یک شیء را با وضوح بیشتری مشاهده نمایید.
عصب بینایی: عصب بینایی که رابط کره چشم و مغز می باشد اطلاعات بصری (بینایی) را از شبکیه به سمت مغز منتقل می کند و این پیام ها در مغز تفسیر می شوند.

چگونه چشم شما حرکت می کند
هر کره چشم از ۶ ماهیچه که به صلبیه چشم ضمیمه شده اند، تشکیل شده است. (از زاویه رو به رو شما ۵ ماهیچه را می بینید) که این ماهیچه ها باعث می شوند چشمانتان را بدون اینکه سر را بچرخانید حرکت دهید.
ماهیچه های چشم هم به صورت انفرادی و هم به صورت جمعی با هم کار می کنند و اجازه می دهند که شما نگاه خود را به سمت چپ، راست، بالا ، پایین و گوشه چشم تغییر دهید.
هنگامی که چشم چیزی را دنبال می کند، مغز هم در جهت یابی به آن کمک می کند.

فهرست مطالب
نگاهی به داخل چشم ها
نمای چشم
قسمت داخلی چشم
پشت چشم
چگونه چشم شما حرکت می کند

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 10

فرمت فایل: پاورپوینت