پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان ASA

پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان ASA

پرسشنامه استاندارد ابراز وجود برای جوانان asa

این پرسشنامه دارای ۳۳ سوال می باشد که طی آن آزمودنی به یکی از سه گزینه، یعنی رفتار مبتنی بر ابزار وجود، غیر ابزار وجود و پرخاشگری است. پاسخ می گوید. این پرسشنامه توسط دانگ یولی لی، ارنست تی، هالبرگ، الن جی سلمون و ریچارد الف هاس، ساخته شده است.

مبانی نظری پرسشنامه یکی از مهمترین تغییراتی که در دوران نوجوانی و جوانی عارض می گردد.نیاز به ابزار وجود در بین آنهاست. این نیاز در دوران جوانی به اوج می رسد و تاثیرات ژرفی بر عزت نفس و کسب هویت آنها می گذارد. ابزار وجود در جوانان از سویی می تواند باعث خودشکوفایی تواناییهای بالقوه شان شود و از سوی دیگر می توان اذعان داشت که ابزار وجود در جوانان دو روی سکه است که می بایست آن را در جهت پالایش شخصیت آ«ان هدایت نمود تا پیامدهای مثبتی از آن حاصل شود.

راتوس اذعان می دارد که در سنین جوانی، شخص می بایست قادر باشد تا حرفش را بزند، از حق و حقوق خود دفاع نماید. ولی از پرخاشگری استفاده نکند و با فوران هیجان منفی اش، برای ابزار وجودش ممانعتی ایجاد ننماید. اصطلاح ابزار وجود، نقطه مقابل کمرویی می باشد، زیرا افراد کمرو اصلا تئانایی احقاق حق و انتقال خواستها و نیتهایشان را ندارند و قادر نیستند. آن طور که باید و شاید، در برابر دیگران خود ایزاری معقول و متناسب با واقعیتی را به نمایش بگذارد.

هدف: ارزیابی رفتار افراد (رفتار مبتنی بر ابراز وجود، غیر ابراز وجود و پرخاشگرانه)
روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج: دارد
نحوه امتیاز بندی و تحلیل: دارد
تعداد سوالات: ۳۳
نوع فایل: ورد آفیس word
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD