ارزیابی اختلالات رفتاری عقب مانده خفیف
معرفی پرسشنامه
این پرسشنامه دارای ۲۲ سوال بوده و هدف آن ارزیابی اختلالات رفتاری عقب مانده خفیف دانش آموزان از ابعاد مختلف (مشکلات سلوک، تمایلات بزهکارانه، بی قراری، حواس پرتی) است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه از هیچ گاه تا همیشه نمره گذاری شده است.
روایی و پایایی پرسشنامه
در پژوهش (منبع داخل فایل) به منظور روایی محتوایی و صوری پرسشنامه از نظر متخصصان استفاده شده است.
همچنین پایائی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازهگیری آلفای کرونباخ محاسبه شد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (۰) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (۱+) به معنای پایائی کامل قرار میگیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر میشود.
روایی و پایایی : دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعداد بعد (عامل): ۴
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است