پرسشنامه اختلال هماهنگی رشدی مخصوص والدین ویلسون و همکاران (DCDQ’۰۷)

پرسشنامه اختلال هماهنگی رشدی مخصوص والدین ویلسون و همکاران (DCDQ’۰۷)

پرسشنامه استاندارد اختلال هماهنگی رشدی مخصوص والدین ویلسون و همکاران (DCDQ’۰۷)

معرفی پرسشنامه
نسخه اولیه DCD-Q شامل ۱۷ سوال بوده و برای شناسایی کودکان ۸ تا ۸/۱۴ ساله پیشنهاد شده است (ویلسون و همکاران، ۲۰۰۰). نسخه تجدیدنظر شده (DCD-Q’۰۷) برای دامنه سنی وسیع تری (۵ تا ۱۵ سال) توسعه یافته و شامل ۱۵ آیتم است که این آیتم ها در مجموع سه عامل کنترل در حین حرکت، حرکات ظریف / دستخط و هماهنگی عمومی را ارزیابی می کنند .پرسشنامه اختلال هماهنگی رشدی (DCDQ’۰۷) توسط ویلسون و همکاران در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است که از ۳ خرده مقیاس حرکات ظریف / دستخط (۴ سوال)، هماهنگی عمومی (۶ سوال) و کنترل در حین حرکت (۳ سوال) تشکیل شده است.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی  اینکه ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (۰) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (۱+) به معنای پایائی کامل قرار می­گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می­شود.

مقصود از روایی یک آزمون یا پرسشنامه، آن خصیصه یا ویژگی ابزار گرد اوری اطلاعات است که مقولاتی را که برای آنها در نظر گرفته شده است تعیین کند.  تجزیه و تحلیل ها در ابتدا روی ۱۵ آیتم پرسشنامه و برای کل اعضای نمونه (۹۲۲=N) انجام شد. در این قسمت مقدار آلفای مورد قبول ۷/۰ در نظر گرفته شد (کرونباخ، ۱۹۵۱). آماره ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ۸۳/۰=α به دست آمد. ضریب همبستگی اصلاح شده هر آیتم با نمره کلی پرسشنامه نیز نشان داد که همه این ضرایب مثبت هستند. بنابراین مشخص می شود که پرسشنامه مورد نظر از همسانی درونی قابل قبول و بالایی برخوردار است

روایی و پایایی : دارد (خارجی و ایرانی )
مولفه:دارد (سوالات مرتبط مشخص است)
تعریف مفهومی و عملیاتی:دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۹
منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD