پاورپوینت ارتباطات سازمانی مفهومی بسیار مهم در مدیریت و علوم سازمانی است. این اصطلاح به تبادل اطلاعات، ایدهها، و نظرات بین اعضای یک سازمان اشاره دارد. ارتباطات سازمانی میتواند به بهبود همکاری، افزایش بهره وری، و تقویت فرهنگ سازمانی کمک کند. این فرآیند شامل ارتباطات داخلی و خارجی، از جمله ارتباط با مشتریان، تامینکنندگان، و سایر سازمانها میشود. از ابزارهای ارتباطات سازمانی میتوان به ایمیل، نرمافزارهای مشارکتی، و جلسات کنفرانسی اشاره کرد. این فرآیند به بهبود فرهنگ سازمانی و ایجاد ارتباط های مؤثر درون سازمانی کمک میکند و نقش حیاتی در موفقیت سازمان دارد.
تعریف اصطلاحی ارتباطات
در فرهنگ لغات وبستر، Communication، عمل بخشیدن ،انتقال دادن،آگاه ساختن،مکالمه و مراوده داشتن استفاده شده است.
فرهنگ فارسی معین : ربط دادن ، بستن ، بر بستن ، بسان چیزی با چیز دیگر ، بستگی ، پیوند، پیوستگی و رابطه.
فرهنگ آریانپور برای Communication : ارتباط،خطوط و وسایل ارتباطی،مبادله ،اطلاعیه،نقل و انتقال،مراوده،اخبار،مکاتبه،سرایت،راه ،ابلاغ .
تعریف ارتباطات
انتقال و درک مقصود بین یک یا چند فرستنده و یک یا چند گیرنده می باشد .
فهرست مطالب
1. مقدمه : رفتار سازمانی و ماهیت آن
2. احساسات : هوش عاطفی و چرخه زیستی
3. انگیزش : نظریه های انگیزشی
4. شخصیت
4_ 1 . ادراک
5. ارتباطات : توسعه مهارت برقراری ارتباط
6. رهبری : توسعه مهارت رهبری
7. استرس : مدیریت فشار عصبی و تحلیل رفتگی
8. گروه ها و تیم ها
9. مدیریت تعارض و مذاکره
10. مدیریت نگرش ها و ارزش ها
11. مدیریت خلاقیت و نوآوری
12. مدیریت فرهنگ سازمانی
13. مدیریت رفتار سیاسی (نفوذ ، قدرت)
14. مدیریت یادگیری در سازمان
مــنابــع