پرسشنامه ارزش ویژه برند مشتری محور

پرسشنامه ارزش ویژه برند مشتری محور

ارزش ویژه برند مشتری محور

پرسشنامه ارزش ویژه برند مشتری محور توسط Rajh (2002) ساخته شده است که از ۱۴ گویه و ۴ خرده مقیاس آگاهی از برند (۲ سوال)، قدرت پیوندهای برند (۴ سوال)، مناسب بودن پیوندهای برند (۳ سوال) و منحصر بفرد بودن پیوندهای برند (۵ سوال) تشکیل شده است که به منظور بررسی ارزش ویژه برند مشتری محور بکار می رود.
نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۵ نقطه ای می باشد.

مقدمه و تعریف

متخصصین مالی بر این عقیده اند که برند می تواند ارزشی بیش از ارزش متداول ایجاد نماید. بنابراین، ارزش یک کالای دارای برند از کالای بدون برند بالاتر است و این ارزش قابل ملاحظه به عنوان ارزش ویژه برند استنباط می شود (Kim and Hyun, 2010).
آکر (۱۹۹۱) ارزش ویژه برند مشتری محور، را یک ساختار چندبعدی می داند که شامل آگاهی برند، کیفیت درک شده، تداعی برند، وفاداری برند و دیگر دارایی های مالکانه برند است (Chattopadhyay et al, 2010).
سایمون و سالیوان ارزش ویژه مارک تجاری را به عنوان تفاوت در انتخاب مشتری بین محصولات دارای نام و نشان تجاری معروف و محصولات بدون نام و نشانی که دارای سطح مشابهی از ویژگیهای محصول هستند، تعریف می کنند (پرهیزگار و ابراهیمی عابد، ۱۳۹۱).

هدف: بررسی ارزش ویژه برند مشتری محور از ابعاد مختلف (آگاهی از برند، قدرت پیوندهای برند، مناسب بودن پیوندهای برند، منحصر بفرد بودن پیوندهای برند)
تعداد سوال: ۱۴
تعداد بعد: ۴
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
منابع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD