دانلود پرسشنامه استاندارد ارزیابی شناختی کودکان زاتر و چاسین (CCAQ)
معرفی پرسشنامه
پرسشنامه ارزیابی شناختی کودکان توسط زاتر و چاسین معرفی شده است . پرسشنامه ارزیابی شناختی کودکان (CCAQ) توسط شی یر زاتر و لائوری چاسین (۱۹۸۳) ساخته شده است که از ۴۰ گویه و ۴ خرده مقیاس ارزیابی منفی (۱۰ سوال)، افکار ناکارآمد (۱۰ سوال)، ارزیابی مثبت (۱۰ سوال) و افکار کارآمد (۱۰ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش شناخت های مرتبط با اضطراب امتحان بکار می رود. این پرسشنامه در قالب ۴ مولفه به بررسی و ارزیابی شناخت های مرتبط با اضطراب امتحان می پردازد. این مولفه ها عبارتند از ارزیابی منفی، افکار ناکارآمد، ارزیابی مثبت،افکار کارآمد.
روایی و پایایی پرسشنامه
در پرسشنامه ارزیابی شناختی کودکان (CCAQ)، خرده مقیاس ها با استفاده از ضریب آلفا، همسانی درونی متوسط تا خوبی داشتند: ارزیابی مثبت = ۷۴/۰، ارزیابی منفی = ۸۲/۰، افکار کارآمد = ۶۷/۰، افکار ناکارآمد = ۷۲/۰٫ همبستگی های پایایی بازآزمایی در مدت یک دوره زمانی ۶ هفته ارزیابی مثبت = ۷۱/۰، ارزیابی منفی = ۶۹/۰، افکار کارآمد = ۶۹/۰، افکار ناکارآمد = ۶۳/۰ بودند، که برای یک ابزار اندازه گیری کودکان به طور منصفانه در طی این دوره طولانی قوی هستند.
پایایی و روایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولقه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است