مقیاس استرس ادراک شده کوهن فرم ۱۰ سوالی

مقیاس استرس ادراک شده کوهن فرم ۱۰ سوالی

مقیاس استرس ادراک شده کوهن فرم ۱۰ سوالی

معرفی پرسشنامه

مقیاس استرس ادراک شده شامل ده سوال است و با هدف ارزیابی درجه ای که در آن فرد زندگی خود را استرس زا درک می کند،تهیه شده است . سطوح بالای استرس با فشار خون بالا، افسردگی و آمادگی ابتلا به عفونت های مختلف در این مقیاس قرار می گیرد.

این پرسشنامه نشان می دهد که چگونه افراد در طول یک ماه گذشته زندگی خود را غیر قابل پیش بینی،  غیر قابل کنترل، و غیر منتظره می بینند.مقیاس استرس ادراک شده زمانی به کار می آید که بخواهیم بدانیم موقعیت های زندگی یک فرد تاچه اندازه از نظر خودش استرس زا می باشند.

استرس یکی از پدیده های رایج زندگی امروز است. شهرنشینی،مهاجرت، صنعتی شدن ، پیچیدگی های جوامع، سازمان ها و …مردم را با استرس های زیادی مواجه ساخته است. به گونه ای که شواهد نشان می دهد نزدیک هشتاد درصد مشکلات امروزه ریشه در استرس دارند.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش امین یزدی (۱۳۷۷) ذکر شده است.

روایی و پایایی : دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه : دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD