مقاله استرس و افسردگی

مقاله استرس و افسردگی

استرس و افسردگی
استرس و افسردگی دو معضل رایج در زندگی ماشینی و صنعتی جهان امروز به شمار می روند. درصد قابل توجهی از مردم به نوعی دچار استرس یا تنیدگی و افسردگی می باشند. به عبارتی می توان این دو را بیماریهای قرن ۲۱ نامید. عوامل بسیاری از جمله آلودگی های صوتی، آلودگی هوا، ترافیک سنگین، مشکلات شخصی و وراثتی در ایجاد این بیماری ها مؤثرند که به تفضیل به آنها خواهیم پرداخت.
استرس و افسردگی باعث ایجاد بیماریهای خطرناک جسمی و بیماریهای مختلف روانی می شوند. استرس و افسردگی با هم رابطۀ مستقیمی دارند از این رو سعی شده در این کتاب به هردوی آنها به طور جداگانه پرداخته شود. شاید شما خواننده عزیز به وجود استرس و افسردگی در خود آگاهی دارید ولی نمی دانید برای درمان از کجا باید شروع کنید، شاید تردید دارید و یا از هزینه های بالا و یا مصرف داروهای روان گردان می هراسید. این کتاب شروع خوبی است و به اکثر سؤالات شما پاسخ می دهد و سعی دارد با روشهای ساده و کاربردی بدون نیاز به دارو و روشهای پیچیده مشکلات شما را حل کند. کتاب دارای سه بخش می باشد بخش اول استرس، بخش دوم افسردگی. امیدواریم با خواندن این متن کوچک، همراه با همت و جدیّت خودتان، باعث ایجاد انقلابی بزرگ در رفتار شما گشته و کمی از آلام شما را التیام بخشیم که همانا بهترین پاداش برای ماست.

فهرست مطالب
موضوع صفحه
استرس و افسردگی ۱
بخش اول : استرس
(استرس چیست و چه عوارضی دارد) ۲
زنگهای خطر (علایم استرس) ۴
چگونه استرس را کنترل کنیم؟ ۷
درمان¬های اولیه استرس ۹
چگونه خوابی راحت داشته باشیم ۱۸
چگونه در شهر فشار عصبی را به حداقل برسانیم ۲۰
بخش دوم: افسردگی
افسردگی چیست؟ ۲۳
علل ایجاد افسردگی ۲۵
درجات و نوع افسردگی، درباره افسردگی زنان ۲۵
راه¬کارهای عملی و رفتاری برای جلوگیری و مقابله با افسردگی ۲۷
تست خود شناسی ۳۱

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 39

فرمت فایل: WORD