پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر

پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر

اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر

این پرسشنامه دارای ۴۰ سوال است از سوال ۱ تا ۲۰ اضطراب حالت (آشکار) با چهار گزینه (به هیچ وجه ، گاهی ، عموما ، خیلی زیاد) و از سوال ۲۱ تا ۴۰ اضطراب صفت با چهار گزینه (تقریبا هرگز ، گاهی اوقات ، بیشتر اوقات ، تقریبا همیشه) شامل می شود . بین مقیاس صفت اضطراب و دیگر آزمون هایی که اضطراب را می سنجد همبستگی های بالا گزارش شده است . همبستگی این مقیاس با مقیاس اضطراب آشکار تایلر از ۰٫۷۹ تا ۰٫۸۳ و همبستگی بین صفت اضطراب با فهرست صفات عاطفه از ۰٫۵۲ تا ۰٫۵۸ گزارش گردیده است . پرسشنامه حالت – صفت اضطراب ، هماهنگی درونی بالایی دارد . میانه ی ضرایب آلفا در گردهمایی مختلف در مقیاس حالت ۰٫۹۲ و برای صفت ۰٫۹۰ گزارش گردیده است .

روایی و پایایی پرسشنامه

برای گزینش سوال هایی که عامل به خصوصی را می سنجد بهترین مجموعه آن است که ضریب هماهنگی درونی آن که با استفاده از ضریب آلفا محاسبه شده می شود دارای بزرگترین مقدار باشد . ضریب اعتبار مجموعه پرسش هایی که آزمون اضطراب آشکار و پنهان را تشکیل می دهد برای سوال ۱ تا ۲۰ اضطراب آشکار برابر با ۰٫۸۸۹ و برای سوال ۲۱ تا ۴۰ اضطراب پنهان برابر با ۰٫۸۶۴ است . با توجه به ضریب همبستگی بالا و مثبت ، هیچ کدام از سوالات آزمون حذف نگردیده است .

روایی و پایایی : دارد (با منبع معتبر)
ابعاد (مولفه): دارد
نوع فایل: پی دی اف
تعداد صفحات: ۱۲
نمره گذاری و توضیحات: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 12

فرمت فایل: PDF