پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی 15 سوالی

پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی 15 سوالی

پرسشنامه استاندارد اعتماد به نفس جنسی آن هوپر

در این پژوهش به منظور سنجش اعتماد به نفس جنسی از پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی آن هوپر 1992 استفاده شد. این پرسشنامه شامل 15 سؤال بود که به منظور پاسخ دادن به هر سؤال سه ماده متناسب با آن سؤال تعبیه شده بود. حداکثر نمره آن 45 و حداقل آن 15 بود. نمرۀ بالاتر نشانگر اعتماد به نفس جنسی بالاتر بود. پرسشنامه دارای امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
اعتماد به نفس جنسی: اعتماد به نفس،‌ افکار و احساساتی است که فرد درباره خویشتن دارد. به عبارت دیگر کسی که احساس مثبتی نسبت به خود دارد. از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و بالعکس که به این اعتماد به نفس در حیطه جنسی،‌ اعتماد به نفس جنسی اطلاق می شود. به عبارت دیگر،‌ به احساسی که فرد نسبت به بدن،‌. اندام ها و رفتار و رفتارهای جنسی و جنسیت خود را دارد،‌ اعتماد به نفس جنسی گفته می شود.

اعتماد به نفس

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از اعتماد به نفس جنسی،‌ نمره ای است. که فرد در پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی آن هوپر (1992) کسب می کند.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم(سرمد و همکاران،1390). در پژوهش رحیمی (1388) روایی پرسشنامه از طریق روایی صوری انجام گرفته است. به این صورت که پرسشنامه توسط پنج متخصص مشاوره و روان شناسی تایید شده است.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش رحیمی (1388) برای تعیین همسانی درونی پرسشنامه نیز از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردیده است که این ضریب برابر 70/0 بدست آمده است.

آزمون اعتماد به نفس

ابزار پژوهش

یکی از اصلی ترین بخشهای هر کار پژوهشی را جمع اوری اطلاعات تشکیل می دهد . چنانچه این کار به شکل منظم و صحیح صورت پذیرد کار تجزیه وتحلیل و نتیجه گیری از داده ها با سرعت و دقت خوبی انجام خواهد شد. پژوهشگر به منظور رد یا تایید فرضیه ها لازم است داده ها یا اطلاعات لازم را جمع آوری نماید. تا بتواند با  تحلیل و پردازش آنها پس از آزمون فرضیات ، نتیجه گیری نماید. ابزارهای گرداوری اطلاعات، گوناگون میباشد که نحوه انتخاب انها به نوع روش تحقیق یا پژوهش بستگی دارد.

پژوهشگران از روشهای مختلفی جهت گرد آوری داده ها استفاده می کنند. این روشها شامل جمع آوری اطلاعات توسط مطالعات کتابخانه ای و روش پیمایشی می باشد. روش‌های پیمایشی به روش‌هایی اطلاق می‌شود که محقق برای گردآوری اطلاعات ناگزیر است. به محیط بیرون برود و با مراجعه به افراد یا محیط و نیز برقراری ارتباط مستقیم با واحد تحلیل یا افراد،. اعم از انسان، مؤسسات، سکونت‌گاه‌ها، موردها و غیره، اطلاعات مورد نظر خود را گردآوری کند. در واقع، او باید ابزار سنجش یا ظروف اطلاعاتی خود را به میدان ببرد و با پرسشگری، مصاحبه، مشاهده و تصویربرداری آنها را تکمیل نماید. روش‌های متداول و معروف گردآوری اطلاعات میدانی عبارتند از: ۱) پرسشنامه‌ای، ۲) مصاحبه‌ای، ۳) مشاهده‌ای، ۴) آزمون، ۵) تصویربرداری و ۶) ترکیبی.

پرسشنامه استاندارد آن هوپر

مشخصات پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
تعداد مولفه: تک مولفه
تعداد سوال: 15 سوال
نوع فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 7
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD