مقاله کاربرد اعداد صحیح و گویا در زندگی

مقاله کاربرد اعداد صحیح و گویا در زندگی

کاربرد اعداد صحیح و گویا در زندگی

بخشی از مقاله
با توجه به اعداد و قائل شدن ویژگی‌های غیرکمی برای آنها، سابقه دیرین در زندگی بشری دارد. در بسیاری از فرهنگ‌ها همچون فرهنگ بابلی، هندو، فیثاغورثی و… اعداد، اصل و بنیان جهان عینی محسوب گردیده و هماهنگی نهفته در عالم به شمار می‌روند.

در پی این موضوع، بابلیان و فیثاغورثیان همواره سعی داشتند که با فراموش‌نکردن عددی، آن را نرنجانند. همچنین فیثاغورث و یارانش اعتقاد داشتند که همه نمودهای جهان، چه زمینی و چه آسمانی بازتابی از اعداد هستند. این اعتقاد توسط برخی نو فیثاغورثیان اینچنین بیان شده است که «هر چیز که بتوان آن را شناخت، عدد دارد.

زیرا ممکن نیست که بتوان بدون عدد چیزی را درک کرد یا شناخت.» از نظر افلاطون نیز اعداد مظهر هماهنگی عالمند و از نظر ارسطو، عدد منشأ و جوهر همه چیز است. همچنین در فلسفه یونانی، برای اعداد، جنسیت قائل می‌شوند.

امروزه نیز با جستجو در اکثر جنبه‌های زندگی بشری، نمونه‌های بسیاری از این قبیل می‌توان یافت که در آن، اعداد علاوه بر ارزش کمی، از جایگاه و ویژگی کیفی و معنوی نیز برخورد می‌باشند. به طوری که وجه کمی آنها در پس این خصلت، فراموش شده و ویژگی، ارزش و جایگاه متفاوتی به خود گرفته و اعتقاد، رفتار و عملکرد مردم را تحت تاثیر قرار می‌‌دهند.
قائل‌شدن خصلت‌هایی همچون «مقدس»، «خوش‌یمن»، «بدیمن»، «نحس» و از این قبیل، عمومی‌ترین و برجسته‌ترین مواردی است که به اعداد نسبت داده می‌شود.

به عبارتی دیگر در حوزه فرهنگ و باور عامه، اعداد به 2 دسته خوش‌یمن (مقدس) و بدیمن (نحس) تقسیم می‌شوند که براساس این باور، دسته اول باعث خوش‌شانسی شده و دسته دوم بدشانسی به همراه دارد.

اعداد صحیح در زندگی روزمره کاربرد های زیادی دارند یکی از رایج ترین آنها تفاضل گل بین تیم های فوتبال و ورزش های دیگراست که زیاد آن را مشاهده می کنیم.اعداد صحیح کاربرد هایی دیگری مانند وضعیت سرما و گرمای هوا برای مثال دمای هوای بندرانزلی 15+ است و دمای هوای اردبیل 2- است.

در اختلاف ساعت کشورها نیز از اعداد صحیح استفاده می شود که بر اساس ساعت جهانی (گرینویچ) محاسبه می شود برای مثال اختلاف ساعت تهران با باکو 2+ است.همچنین در حسابداری از اعداد صحیح استفاده می کنند برای مثال درآمد را با + و هزینه را با – نشان می دهند.

همچنین عمق و ارتفاع نسبت به سطح زمین و دریا را با استفاده از اعداد صحیح نشان می دهند برای مثال ارتفاع یک غواص نسبت به سطح دریا 7+ است.در ساختمان ها طبقه های بالای همکف را با + و طبقه های پایین همکف،مانند پارکینگ را با –نشان می دهند. مانند طبقه ی 2+ و طبقه ی 1-

مسافت بین شهر ها را با اعداد صحیح نشان می دهند، برای مثال فاصله ی بین بندرانزلی و لاهیجان،رشت را مبدا قرار می دهیم و اختلاف 1+ می شود.در نتیجه اعداد صحیح کاربرد های فراوانی مانند تفاضل گل ورزش ها،اختلاف ساعت کشورها و … دارند و در زندگی روزمره ما مهم هستند.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD