پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی

پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی

اقلیم سرد و کوهستانی
بخشی از مقاله و پاورپوینت
بررسی مناطق کوهستانی
اقلیم سرد (کوهستان های غربی):
کوهستان های غربی- که دامنه های غربی رشته کوههای مرکزی ایران را شامل میشوند با توجه به اینکه میانگین دمای هوا در گرمترین ماه سال در آنها بیش از ۱۰ و میانگین حداقل دمای هوا در سردترین ماه کمتر از ۳- درجه ی سانتی گراد است از جمله مناطق سردسیر محسوب میشوند.

سلسله کوههای غربی همچون سدی مانع نفوذ هوای مرطوب مدیترانه به داخل فلات ایران میشوند و ورطوبت هوا را دردامنه های خود نگه میدارند از ویژگی های این اقلیم گرمای شدید دره ها در فصل تابستان و اعتدال آنها در فصل زمستان است . مقدار و شدت تابش آفتاب این منطقه در فصل تابستان زیاد و در فصل زمستان بسیار کم است .

زمستان ها طولانی سرد و سخت بوده چندین ماه از سال زمین پوشیده از یخ است. در سراسر این منطقه از آذربایجان تا فارس زمستان ها به شدت سرد است : سرما از اوایل آذر ماه شروع میشود و تا آخر فروردین ماه کم و بیش ادامه می یابد . میزان بارندگی در تابستان کم و در زمستان زیاد است و بیشتر به صورت برف می بارد . برف های پیاپی بیشتر قله ها را می پوشاند و درارتفاعات بیش از ۳۰۰۰ متر همواره برف می بارد . به طور کلی در این منطقه فصل بهار کوتاه است و زمستان و تابستن را از هم جدا می کند . شهرهای تبریز ارومیه سنندج و همدان در اقلیم قرار دارند

ویژگی های معماری بومی مناطق سرد :
اگرچه میزان سرما و دوام آن در مناطق سرد متفاوت است ولی به طور کلی اصولی که برای جلوگیری از اتلاف حرارت ساختمان در قسمت های مختلف این منطقه رعایت شده یکسان و به طور عمده شبیه به اصولی است که در معماری مناطق گرم و خشک مورد توجه بوده است با این تفاوت که در مناطق سرد منبع ایجاد حرارت در داخل ساختمان است . همچنین در این مناطق تا حد ممکن تلاش شده به شکل طبیعی یا با استفاده از بخاری های بزرگ گرمای ناشی از {حضور} افراد، پخت و پز یا حتی حیوانات،ساختمان گرم شود

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 22

فرمت فایل: پاورپوینت