پرسشنامه سنجش الگوهای سخت انظباطی (PHDS)

پرسشنامه سنجش الگوهای سخت انظباطی (PHDS)

دانلود پرسشنامه استاندارد سنجش الگوهای سخت انضباطی (PHDS)

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه الگوهای سخت انظباطی، دارای دو خرده مقیاس می باشد که یکی از خرده مقیاس ها مربوط به مادر و دیگری مربوط به پدر می باشد. در عین حال، هر دو خرده مقیاس از مواد مشترکی تشکیل شده اند. این پرسشنامه دارای ۵۰ سوال می باشد. که ۲۵ سوال آن مربوط به مادر و ۲۵ سوال دیگر آن مربوط به پدر است. پاسخ به سوالات این پرسشنامه بر اساس نوع رابطه ای داده می شود که کودک از زمان گذشته تا کنون با پدر و مادرش داشته است.

شیوه نمره گذاری این پرسشنامه ۵۰ سوالی، به صورت چهار گزینه ای بوده و گزینه های آن شامل هرگز، ندرتا، گاهی اوقات و همیشه می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

به منظور سنجش روایی این پرسشنامه، پیر موری از روش همبستگی اسپیرمن بین رتبه ها استفاده نمود و میزان اعتبار این مقیاس را در هر مقوله معادل با ۰٫۹۸ محاسبه نمود. در کل، روایی مقیاس با استفاده از میانگین رتبه های داده شده به هر ۵ مقوله با استفاده از روش همبستگی اسپیرمن، ۰٫۶۳ گزارش شده است. همچنان، پیر موری به منظور سنجش اعتبار این مقیاس از دو روش آلفای کرونباخ و دو نیمه کردن استفاده کرده است. در خرده مقیاس مربوط به مادر، به ترتیب ۰٫۸۱ و ۰٫۸۳ و در خرده مقیاس مربوط به پدر، به ترتیب ۰٫۸۹ و ۰٫۹۱ می باشد.

هدف: بررسی الگوهای انضباطی والدین
تعداد سوال: ۵۰
شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج: دارد
روایی و پاییی: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 4

فرمت فایل: WORD