مقاله انبار داری و کنترل موجودی در شرکت مادایران

مقاله انبار داری و کنترل موجودی در شرکت مادایران

انبار داری و کنترل موجودی در شرکت مادایران

مقدمه مقاله انبار داری و کنترل موجودی

محققین و علمای علم مدیریت ، مدیریت را علم وهنر اداره کردن و سرپرستی نمودن گروهی از افراد در جهت نیل به اهدافی خاص تعریف نموده اند و یا عده ای دیگر آنرا بنابر وظایف مدیر، علم وهنر برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و انگیزش ، هماهنگی و کنترل فعالیت های سازمان مطابق با اهداف و برنامه های از قبل تعیین شده دانسته اند و سایمن مدیریت را تصمیم گیری می داند و آن نیز انتخاب یک بدیل یا گزینه و راه حل میان راه حل ها یا راهکارهای متعدد است بنحوی که اثربخشی و کارایی سازمان توأمان فراهم آید .
مدیران سازمان در پی آن هستند که با حداقل امکانات حداکثر استفاده و مطلوبیت را از آن خود و سازمان خود نمایند . یکی از ابعاد بسیارمهم سازمان بعنوان نظام فنی و اجتماعی در حال حاضر ، بهترین شیوه بکارگیری از دارائیهای موسسه است و همچنین می دانیمکه قسمت عمده ای از دارائیهای موسسات در موجودیهای انبارهای آن مؤسسات نهفته و انباشته شده است ومدیریت مالی و تدارکات و انبارها در صددند تا بهتری ترکیب بهینه ای را که متضمن حداکثر سود یا حداقل هزینه برای مؤسسه باشد را معین بنمایند و در این راستا از فنون و علم مدیریت صنعتی بهره ای شایان می برند چرا که زمان و هزینه از عناصر اصلی تصمیم‌گیری مدیریت بشمار می آید .
جهت تصحیح سیستم های انبارداری وطراحی آنها و همچنین طراحی مدل هایی متناسب با مؤسسات اشراف دانش بر علوم مختلف و تکنیک های متنوع حاصل از رشته های مختلف ضروریست ولذا در این مجموعه به صراحت مشاهده می شود که چگونه از تکنیک های نموداری یا گرافیکی ، جداول و ابزارهای هندسی و کمی ریاضی و رفتاری و تحلیلی و سایر دروس جهت نیل به هدف بهبود در سیستم های انبارداری بهره گرفته می شود .
امروزه یکی از مشکلات مهم در مؤسسات صنعتی و بازرگانی ، عدم وجود طراحان و مدیران و گردانندگان انبارهاست . تعداد محدودی از مؤسسات تولیدی هستند که کمو بیش به اهمیت کنترل مواد و کالاها استفاده از سیستم های کنترل موجودی انبار بعنوان ابزاری مدیریتی واقفند و اقداماتی جهت برقراری آن نموده اند و بقیه فاقد سیستم صحیح انبارداری می باشند .
اینگونه مؤسسات بعلت عدم دسترسی به اطلاعات درست و به موقع از موجودیها و میزان و نوع آنها قادر به تهیه وتدارک موجودیهای موردنیاز ، به موقع و با صرفه کامل و مسلم است که دچار مشکلاتی در این زمینه اند و در جستجوی متخصصین انبارداری نیز غالباً به افراد بدون آمادگی و معلومات برخورد می نمایند و چون تکامل صنعت بدون کاربرد روشهای نوین و فنون پیشرفته عملی نخواهد بود ، لزوم این افراد مطلع و حرفه ای هر چه بیشتر از پیش مشهود می‌شود و هدف ما نیز در این مجموعه ارائه مطالبی نسبتاً جامع در خصوص سیستم ها و مدل های انبارداری و برنامه ریزی کنترل موجودی انبارهاست .

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه مادیران
تاریخچه گروه ماشین های اداری ایران
فصل اول : نظام مدیریت انبارها
تعریف انبار
جایگاه انبار
ساختار سازمانی انبارها
اهداف و وظایف انبارها
انواع انبارها از نظر فرم ساختمانی
انواع موجودی های انبارها
انتظارات مدیر یک مؤسسه از سیستم کنترل انبارها
تعریف طبقه بندی
نکات مهم در طبقه بندی کالاها
عوامل موثر در انتخاب سیستم و شیوه طبقه بندی
انواع طبقه بندی کردن کالاها
انواع روش های کدگذاری
فصل دوم : نظام سیستم اطلاعاتی انبار
تعریف سیستم های اطلاعاتی انبار و نتایج اجرای آن
فلوچارت مراحل طرح سیستم اطلاعاتی انبار
متداول ترین فرم های مورد استفاده در سیستم اطلاعاتی انبار
بخش های درگیر در سیستم اطلاعاتی انبارها
اهم مراحل سیستم تدارکات مواد و…
سیستم اطلاعاتی انبارها و نقش کامپیوتر در آن
مراحلی ایجاد سیستم کامپیوتری
فصل سوم : انواع سیستم کنترل موجودی و برنامه ریزی و کنترل موجودیها
مدیریت موجودی ها
کنترل موجودی ها
تعریف موجودی
اهمیت موجودی ها
علت نگهداری موجودی ها
مواضع مختلف بخش ها و گروههای درون سازمان نسبت به حجم موجودی ها
هزینه های نگهداری و انبار کردن موجودی ها
فصل چهارم : تأثیر مستقیم کنترل موجودی
تأثیر کنترل موجودی کالا بر سودآوری شرکتها
آیا انبار کالای شما تحت کنترل است؟
صورتهای مواد
سیاستهای دریافت
وضعیت ATP(مقدار موجودی در دسترس قابل تعهد)
تغییرات مهندسی
گزارش ضایعات
زمان دریافت کالا
نشانه های سفارش مجدد
سیستم مکان یاب انبار
وجودی کالا یک دارایی نیست
گردش موجودی کالا
منابع و مأخذ

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 55

فرمت فایل: WORD