طرح درس اندازه گیری زاویه ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس اندازه گیری زاویه ریاضی ششم ابتدایی

اندازه گیری زاویه ریاضی پایه ششم

طرح درس اندازه گیری زاویه ریاضی ششم ابتدایی می خواهیم یکی از دروس کتاب ریاضی پایه ششم را ( با موضوع مقایسه و اندازه گیری زاویه) به دانش آموزان آموزش دهیم .

برای انجام تدریس موفق ، بهتر است از یک طرح درس استاندارد استفاده کنیم . طرح درسی که اهداف کلی و جزئی به دقت در آن لحاظ شده  باشد .

همچنین روشهای برقراری ارتباط و ارزشیابی تشخیصی نیز در آن وجود داشته باشد .

در این قسمت طرح درسی با این ویژگی آورده ایم . این طرح درس شامل 4 صفحه بوده و در دو قالب ورد و پی دی اف آورده شده و امکان ویرایش آن وجود دارد .

در حین اجرای تدریس فعالیت های  مختلفی برای معلم و دانش آموز پیش بینی شده است ( توضیحات این قسمت بطور کامل در طرح درس وجود دارد )

در پایان تدریس معلم با کمک دانش آموزان مطالب را جمع بندی نموده و ارزشیابی پایانی انجام داده و به دانش آموزان تکلیف ارائه می کند .

بهتر است در حین اجرای تدریس از گروه بندی مناسب استفاده شود . انجام فعالیت ها بصورت گروهی ، بازدهی کار را بیشتر خواهد کرد .

نوع فایل : ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 4 صفحه

عنوان : مقایسه و اندازه گیری زاویه ، ریاضی ششم ابتدایی ، زمان 90 دقیقه.
محل تدریس : کلاس درس
شیوه ی تدریس : کاوشگری
تعداد فراگیران : 20 نفر
نوع ارزشیابی : توصیفی

هدف نویسی
اهداف کلی

آشنایی دانش آموز با مفهوم زاویه و نحوه ی اندازه گیری زاویه

اهداف جزئی : دانش آموز باید بتواند با استفاده از نقاله زاویه های مختلف را اندازه گیری کند. باید بتواند زاویه های باز ، بسته، قائم را تشخیص دهد. باید طرز استفاده ی صحیح از وسایلی مثل نقاله گونیا و پرگار را بیاموزد.

دانش آموز باید متوجه ی فرق بین نیم خط و پاره خط شود و متوجه شود که زاویه از دو نیم خط تشکیل شده است. و با مفهوم واحد اندازه گیری آشنا شود .

و با مفهوم زوایای داخلی مثلث و چند ضلعی های دیگر آشنا شود.

وسایل مورد نیاز:
گچ، تخته، خط کش، نقاله و پرگار

رفتار ورودی
معلم پس از حضور در کلاس و سلام و احوال پرسی از دانش آموزان حضور غیاب را انجام می دهد.

معلم از دانش آموزان میخواهد زاویه را تعریف کنند و سوالی از مبحث قبل می پرسد برای این که متوجه شود. دانش آموزان چقدر بر مبحث قبل تسلت دارند. مثلا معلم شکلی را کشیده و از دانش آموز میخواهد که تعداد پاره خط های آن را تشخیص دهد. و یا زاویه ای را رسم میکند و از دانش آموز میخواهد که تعداد زاویه ها را تشخیص دهد. و از تکالیفی که جلسه قبل به دانش آموزان داده باز دید می کند.

ایجاد انگیزه

معلم در ابتدای ورود به کلاس در کلاس را با زاویه های مختلف باز و بسته میکند. به طوری که دانش آموزان متوجه این موضوع شوند بعد از دانش آموزان میخواهد تا تغییری که در در مشاهده کردند را بگویند.

اجرای تدریس

معلم دانش آموزان را به پنج گروه چهار نفره تقسیم میکند بعد برای هر گروه دو زاویه با اندازه های مختلف رسم میکند. و از گروه میخواهد که زاویه ها را با قیچی بریده و با هم مقایسه نمایند و نتیجه را به کلاس اعلام کند.

معلم با این کار میتواند مفهوم زاویه را به دانش آموزان بیاموزد.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 20

فرمت فایل: WORD