پرسشنامه انگیزش پیشرفت هلم دیچ و اسپنس

پرسشنامه انگیزش پیشرفت هلم دیچ و اسپنس

دانلود پرسشنامه استاندارد انگیزش پیشرفت هلم دیچ و اسپنس

معرفی پرسشنامه

برای سنجش انگیزه پیشرفت از ” آزمون انگیزه پیشرفت هلم دیچ ” استفاده شده است . این آزمون را هلم دیچ و اسپنس در سال ۱۹۷۷ م. تدوین کردند . آن هانوع متفاوتی از پرسش نامه انگیزه پیشرفت را ساختند ، این فرضیه را که انگیزه پیشرفت ساختار واحدی است ، رد کردند و آزمونی برای سنجیدن چهار مولفه مجزای انگیزه پیشرفت ساختند.پرسشنامه حاضر شامل ۲۳ گویه است و ۴ مولفه را در بر میگیرد.
یکی از مباحث مورد علاقه روان شناسان، مبحث انگیزش پیشرفت است .در این مبحث انگیزش علت فرضی رفتار است. حال چه توسط شرایط محیطی ایجاد شده باشد (مثل محرومیت از غذا) چه از جلوه های رفتاری، فیزیولوژیکی و گزارش شخصی استنباط شده باشد.انگیزش پیشرفت در ردیف انگیزه های اجتماعی قرار دارد و عبارت است از روحیه غلبه کردن بر موانع، ممتاز بودن و زندگی کردن طبق معیارهای عالی.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش  دارابی (۱۳۷۸)  به دست آمده است.

مقیاس پرسشنامه
براساس طیف لیکرت است و به صورت مخالف (۱) تا موافق (۵) نمره گذاری می شود.

روایی و پایایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۱۰
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 10

فرمت فایل: WORD