پرسشنامه اهداف پیشرفت

پرسشنامه اهداف پیشرفت

دانلود پرسشنامه استاندارد اهداف پیشرفت میدگلی و همکاران (۱۹۹۸)

معرفی پرسشنامه

این پرسشنامه در سال ۱۹۹۸ توسط میدگلی و همکاران به منظور سنجش میزان اهداف پیشرفت افراد طراحی شده است . این پرسشنامه دارای ۱۸ گویه می باشد و سه مولفه را در بر می گیرد.
طی پنجاه سال گذشته نظریه جهت گیری هدفی توسط محققان مختلف، بسیار زیاد به کار برده شده است.این امر بیش از هرچیز به دلیل نقش فرآیندهای روان شناختی در الگوهای متفاوت شناختی و انگیزشی مربوط به پیشرفت تحصیلی است.براساس نظریه های اولیه جهت گیری هدفی، دو دسته هدف در برابر یکدیگر قرار دارند که برای فهم الگوهای رفتاری سازگارانه و ناسازگارانه مفیدند :اهداف عملکردی و اهداف تبحری (یادگیری).
افرادی که دارای اهداف عملکردی اند علاقه دارند توانایی شان را به دیگران نشان دهند .تاکید بر این دارند که توانا به نظر برسند ، دربرابر افراد دارای اهداف تبحری  یا یادگیری سعی دارند توانایی شان را بالا ببرند و تاکید آنها بر درک، بینش و مهارت است .

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش  خرازی و همکاران  (۱۳۷۸)  به دست آمده است.

مقیاس پرسشنامه
براساس طیف لیکرت است و به صورت خیلی کم  (۱) تا خیلی زیاد  (۵) نمره گذاری می شود.

روایی و پایایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۷
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD