پرسشنامه بازداری رفتاری گلدستون و پارکر (AMBI)

پرسشنامه بازداری رفتاری گلدستون و پارکر (AMBI)

بازداری رفتاری گلدستون و پارکر

معرفی پرسشنامه

مقیاس بازداری رفتاری بزرگسالان یک ابزار تحقیقی ۱۶ ماده ای است که به منظور اندازه گیری گزارش ذهنی از صفت بازداری کنونی تهیه شده است و هدف آن اندازه گیری رفتارهای بازداری کودکی (قبل از ۱۳ سالگی) در بزرگسالان است.
بازداری رفتاری به عنوان یک مولفه سرشتی اغلب به عنوان یک عامل آسیب پذیری برای رشد اضطراب ذکر شده است.این ضعف سرشتی یک الگوی نسبتا ثابت رفتاری و پاسخ های هیجانی به افراد نا آشنا و موقعیت های جدید است .افراد بازدارنده معمولا نسبت به موقعیت ها و اشیاء جدید احتیاط و کناره گیری می کنند و اغلب با افراد نا آشنا به صورت بیمناک و خجالتی رفتار می کنند. بازداری  رفتاری سطوح تداوم متوسط تا زیاد در طول دوران کودکی را نشان می دهد و تا حدی نیز با جنبه های مختلف شخصیت بزرگسالی در ارتباط است.بیدرمن و همکاران (۱۹۹۵) پیشنهاد داده اند که داشتن تاریخچه بازداری رفتاری در دوران کودکی و ترکیب آن با تاریخچه خانوادگی آسیب شناسی اضطراب، خطر اختلال های اضطرابی را افزایش می دهد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش محمدی (۱۳۸۶) ذکر شده است.

هدف: اندازه گیری رفتارهای بازداری کودکی (قبل از ۱۳ سالگی) در بزرگسالان
تعداد سوال: ۱۶
روایی و پایایی : دارد (فارسی)
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی)
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD