پرسشنامه سنجش بخشش در خانواده پولارد و همکاران

پرسشنامه سنجش بخشش در خانواده پولارد و همکاران

سنجش بخشش در خانواده

معرفی پرسشنامه
برای بررسی میزان بخشایش در بین زوجین از مقیاس سنجش بخشایش در خانواده استفاده شد. این مقیاس در سال ۱۹۹۸ توسط پولارد و همکارانش برای یافتن میزان بخشایش در خانواده‌ها و نیز ابعاد بخشایش طراحی و ساخته شد . پرسشنامه شامل دو قسمت می‌باشد یک قسمت مربوط به خانواده اصلی (نسل اول) و قسمت دیگر مربوط به خانواده هسته‌ ای یا نسل دوم (زوجین) می‌شود. فرم اصلی مقیاس شامل ۴۰ عبارت است. عبارت‌ها در مورد وضعیت رنجش‌ها و دلخوری‌ ها و همچنین بخشایش و گذشت در بین اعضای خانواده می‌باشد. پاسخ هر عبارت شامل یک طیف چهار درجه‌ای ” تقریبا همیشه این طور است “، “اغلب اوقات همین طور است “، “بندرت این طور است “، “اصلا این طور نیست ” می‌شود.

هنگامی که فرد قادر به بخشش باشد رابطه میان هتک حرمت و کیفیت زناشویی و رضایت زناشویی ضعیف ، تعدیل  شود . هتک حرمت می تواند تاثیرات منفی بر روابط و رضایت زناشویی و همچنین بر فرد و خانواده داشته باشد . توانایی بخشش همسر می تواند به عامل پابرجایی رابطه و افزایش رضایت زناشویی منجر گردد

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش سیف و بهاری ذکر شده است.

روایی و پایایی : دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه : دارد( سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
تعریف مفهومی و عملیاتی  : دارد
مقاله بیس : دارد
نسخه PDF : دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۹
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD