پرسشنامه بدبینی به تبلیغ تلویزیون

پرسشنامه بدبینی به تبلیغ تلویزیون

دانلود پرسشنامه استاندارد بدبینی به تبلیغ تلویزیون

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه بدبینی نوجوانان به تبلیغ های تلویزیونی توسط بوش و همکاران تهیه و تدوین شده است این پرسشنامه مشتمل بر۱۱ سوال است که براساس طیف لیکرت ۵ درجه ای نمره گذاری شده است.محققان دریافته اند که اکثر مردم معتقدند که تبلیغات اغلب کذب و خلاف حقیقت است و هدف این تبلیغات متقاعد نمودن مشتریان به خرید کالاهایی است که واقعاً آنها نمی خواهند. مصرف کنندگان بدبین، به عدم باور ادعاهای تبلیغاتی نسبت به مصرف کنندگانی که از میزان بدبینی کمتر برخوردارند، تمایل بیشتری دارند. گروهی دیگر از محققان بیان می کنند که افراد با بدبینی بیشتر در مقایسه با عموم مردم، کمتر به تبلیغات علاقمندند. این افراد به مواردی که دارای جنبه احساسی باشند تمایل بیشتری نشان می دهند تا مواردی که جنبه اطلاعاتی داشته باشند .

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش شهریاری و همکاران ذکر شده است.

روایی و پایایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
مولفه : دارد(سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
تعداد صفحات: ۵
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD