نقش خانواده در بزهکاری کودکان و نوجوانان

نقش خانواده در بزهکاری کودکان و نوجوانان

تحقیقی درباره ی نقش خانواده در بزهکاری کودکان و نوجوانان (شامل: چکیده، فهرست مطالب، مقدمه، متن اصلی، نتیجه گیری، فهرست منابع)

چکیده مقاله
بزهکاری پدیده اجتماعی جهانی است که معمولاً برای جرایم نوجوانان زیر ۱۸ سال به کار برده می شود. گرچه، جوامع گوناگون برحسب وضعیت اقتصادی و اجتماعی خود با انواع متفاوتی از آن روبه رو هستند. در همه جوامع انسانی اصطلاح بزهکار در مورد افرادی به کار برده می شود که اعمال خلاف قانون یا موازین مذهبی آن جامعه انجام می دهند. خانواده کوچکترین و اساسی ترین واحد اجتماعی است که ریشه تمام نابهنجاری ها و بزهکاری ها را باید در آن جستجو کرد و در واقع هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند ادعای سلامت کند مگر از خانواده‌های سالم برخوردار باشد. خانواده به واسطه عواملی چون: تبعیض قائل شدن بین فرزندان، خشنونت، فاصله سنی زیاد با فرزندان، طلاق و کشمکش، عقب ماندگی، انحراف والدین، غیبت والدین از خانواده، بی سوادی، فوت یکی از والدین، زیاده روی در محبت کردن، انحراف جنسی و فقر در بزهکار شدن کودکان و نوجوانان نقش دارند. والدین می توانند از طریق ایجاد محیطی آرام و سالم و رفتاری مناسب با آن ها، از بزهکار شدنشان جلوگیری کنند.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 14

فرمت فایل: WORD