تجربیات هنرآموز کامپیوتر برای ارتقای شغلی خبره و عالی

تجربیات هنرآموز کامپیوتر برای ارتقای شغلی خبره و عالی

تجربیات هنر آموز کامپیوتر برای ارتقای شغلی خبره و عالی

این تحقیق مخصوص خبره و عالی تجربیات هنر آموز کامپیوتر می باشد .
فایل بصورت ورد (قابل تغییر در متن ) به اضافه سه فرم داده شده توسط آموزش پرورش بصورت کاملا عالی و تضمین شده می باشد.

مقدمه مقاله
اینجانب سالهاست به تدریس دروس کامپیوتر در هنرستان ها مشغول هستم . در این سال ها همیشه سعی کرده ام به بهترین نحو ممکن دروس کامپیوتر را به دانش آموزان آموزش یاد دهم .
قرار دادن تجربیات در اختیار دیگران و همچنین استفاده از تجربیات دیگران باعث پیشرفت در روند یاددهی و یادگیری به دانش آموزان می شود .

در این تحقیق برآنیم تا تجربیات خود را در زمینه تدریس که تاکنون داشتم در اختیار سایر همکاران قرار دهیم . امیدوارم مورد استفاده همکاران قرار گیرد .ابتدا مقدمه ای بر ضرورت یادگیری کامپیوتر در زیر بیان می نمایم تا به اهمیت رشته کامپیوتر و همچنین یادگیری کامپیوتر برا عموم پی ببرید :

چندسال پیش یونسگو گفته بود درسال ۲۰۰۰ هرکس کامپیوتر بلد نباشد بیسواد است . آن روزها از اینترنت و شبکه های مختلف و پیچیده کامپیوتر خبری نبود ولی امروزه بیشتر کارها درجهان از طریق اینترنت صورت می پذیرد، هزاران ایمیل در یک لحظه فرستاده میشود و در سریعترین زمان ازیکسوی دنیا به آن سوی دنیا میرسد.

حالا شما بگویید سهم ما ازاین همه پیشرفت چه بوده است ؟ آیا با شروع سال۲۰۱۴ همه ایرانیها با کامپیوتر آشنا هستندومیتوانند باآن کارکنند؟ یا جاهایی ازایران وجوددارد که تصورشان از کامپیوتر همان مانیتور روی میزمیباشد چه رسد که باآن کارهم بکنند!آیا نبایستی در پی راه حل بهتری در جهت آموزش همگانی استفاده از کامپیوتر باشیم ؟ آیا زمان آن نرسیده که در کلیه مدارس، کارگاه کامپیوتر وجود داشته باشد و ساعتی نیز به آموزش رایانه اختصاص دهند؟
هدف از آموزش به هنرجویان رشته کامپیوتر و دانشگاه نیز تربیت دانش اموختگانی است که باعث پیشرفت کامپیوتر در سطح جامعه شوند .

کلمات کلیدی : تدریس و یاددهی – تجربیات – راهکارها و پیشنهادات

فهرست مطالب

مقدمه : ۷
کلمات کلیدی : ۷
وظایف بنده به عنوان هنرآموز کامپیوتر ۸
معرفی حیطه کاری و معرفی رشته کامپیوتر در هنرستان ۱۰
تجربیات تدریس ۱۳
تجربه ۱ : در نظر گرفتن پاداش : ۱۳
تبیین علمی تجربه شماره یک ، پاداش دادن : ۱۳
تشویق دانش آموزان در کلاس درس: ۱۳
تجربه شماره ۲ : چگونه توانستم در دانش آموزان بی علاقه و سهل انگار حسی برای انجام تکلیف برانگیزیم. ۱۷
تجربه ۳ : تمرکزروی نقاط قوت دانش اموزان ۱۸
تبیین تجربه ۳ : ۱۸
تجربه ۴ : ارایه راه کار برای اجباری نمودن به خاطر تمرین بیشتر ۱۹
دیگر تجارب و روش های تدریس بنده : ۱۹
تجربه ۵ : تهیه کارکرد و تحویل ان به مدیر هنرستان : ۱۹
تجربه ۶ : ایجاد یک تابلو مخصوص در کارگاه کامپیوتر : ۱۹
تجربه ۷ : قبول کردن تحقیقات دانش اموزان بصورت دست نویس : ۲۰
تجربه ۸ : آماده بودن هنر آموز برای جلسه بعد ۲۰
تجربه ۹ : تشابه الگوریتم و وضو گرفتن ۲۰
دیگر تجارب و روش های بکاربرده شده بنده در تدریس ۲۱
چالش ها و مشکلات تدریس دروس کامپیوتر : ۲۳
جلو گیری از بی نظمی کلاس و ارائه راه حل ۲۴
چند راه برای برقراری آرامش در کلاس ۲۶
ارائه راهکارها و پیشنهادهای تدریس ۲۹
پیشنهادهایی در زمینه رفتار هنرآموز در کلاس ۲۹
طرز برخورد بنده با چند نوع از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان و پیشنهادات ۳۰
برخورد با پر حرفی: ۳۰
بازیگوش و جا به جایی: ۳۰
خودنمایی و ایجاد سر و صدا ۳۱
خرد کردن کاغذ و ریختن در کلاس: ۳۱
ویژگیهای یک هنرآموز در امر تدریس موثر ۳۱
۱- شاخصیت معلم ۳۱
شاخص های شخصیت معلم: ۳۲
۲- مدیریت و سازماندهی کلاس: ۳۲
۳- سازماندهی آموزشی و جهت دهی به آن: ۳۲
ع- اجرای آموزش: ۳۳
۵- نظارت بر پیشرفت و توان بالقوه ی دانش آموزان: ۳۳
تجربیات تدریس دروس عملی در کارگاه و پیشنهادات برای آن ۳۳
تجربیات بنده در امتحانات عملی و ارائه پیشنهادات ۳۴
تجربیات بنده در امتحانات تئوری و ارائه پیشنهادات ۳۵
تجربه بنده در ربع ساعتی ها و پیشنهادات ۳۶
پیشنهادات برای تدریس آدرس های اینترنتی ۳۶
پیشنهادات برای تدریس نام کاربری ورمزها ۳۷
پیشنهادات برای تدریس ترفندهای کامپیوتری ۳۷
روش های پیشنهادی تدریس درس بسته های ویرژال بیسیک ۳۷
استفاده از روش های جدید تدریس مثل پاورپوینت و روش های جدید تدریس ۳۷
نتیجه گیری ۳۹
منابع و ماخذ ۴۱

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 44

فرمت فایل: WORD