مقاله پیدایش وهابیت و دلایل حمایت آمریکا و اسرائیل

مقاله پیدایش وهابیت و دلایل حمایت آمریکا و اسرائیل

پیدایش وهابیت و دلایل حمایت آمریکا و اسرائیل
مقدمه:
اسلام از آغاز پیدایش و ظهور، جهاد و مبارزه ئ مستمر علیه قدرتهای ظلم گستر جهان را از اهداف اولیه و بنیادین خود قرار داده و رهایی انسانهای دربند جور و ستم جباران تاریخ و گسستن زنجیرهای اسارت و بردگی و استقرار صلح و آزادی را از پی آمدهای طبیعی گسترش این جهاد مقدس دانسته است.
ماهیت ظلم ستیزی و حمایتهای همه جانبه این آئین حیاتبخش از محرومان و مظلومان جهان منافع نامشروع قدرتهای استعماری را درطول تاریخ به خطر افکنده و با دمیدن روح جهاد و مبارزه درستمدیدگان وضعیت نگاهداشته شدگان زمین، عرصه ها را یکی پس از دیگری بر پیشوایان جور تنگ کرده و حیات ننگین و پلیدشان را با خطر مواجه نموده است. قدرتهای استکباری که تعالیم زندگی ساز و حرکت آفرین اسلام را با منافع خویش درتضاد می بینند و اتحاد روزافزون و تکوین قدرت سیاسی مسلمانان جهان را سد و مانعی بزرگ درراه تحقق سیاستهای ضد انسانی خود تلقی می کنند، با تمام توان همه راه ها و روشهای شیطانی را برای مقابله بااسلام و اتحاد و وحدت مسلمانان به کار می گیرند.

یکی از حربه ها و روشهای مقابله با اسلام و رخنه درصفوف مسلمانان تحریف حقایق دین و واژگونه کردن اهداف و مقاصد نهایی تعالیم مقدس اسلام می باشد. این حربه و ترفند درقالب ساختن و پروردن فرقه های جدید برای قشرهایی از مسلمانان درمناطق و محدوده های مناسب و سپس ترویج و گسترش آن درجهان اسلام چهره می نماید! ((وهابیت)) یکی از این فرقه های ساختگی است که با مهارت تمام توسط استعمار انگلیس بنیان نهاده شد. اهدافی که استعمارگران انگلیسی از ساختن مسلک وهابیت دنبال می کردند عبارت بود از: بدعت گذاری دردین با تحریف حقایق و احکام اسلامی، خنثی کردن تعالیمی چون جهاد و مبارزه، بی رنگ کردن وجهه سیاسی و اجتماعی اسلام و خلاصه کردن دین و دین باوری درنماز و ذکر و عبادت، و ناموجه جلوه دادن تجمع دراماکن مقدسه و زیارتگاهها بعنوان یکی از نمودها و پایگاههای وحدت و قدرت سیاسی مسلمانان و تخریب آنها بعنوان مظاهر شرک و گمراهی! این تنها استعمار گران انگلیسی نبودند که با ساختن مذهب وهابیت و روی کار آوردن حکومت آل سعود به مقاصد شیطانی خویش برای مقابله با اسلام و مسلمانان نائل آمدند، بلکه درمراحل بعدی وهابیان آل سعود به پابوسی آمریکائیان شتافتند و درخدمت اهداف ضد انسانی آنان درآمدند. آنچه حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ((اسلام آمریکایی)) نامیدند و از آن به عنوان یک خطر بزرگ یاد نمودند، امروز بزرگترین جلوه آن اسلام آل سعود است. این اسلام نه تنها ضرر و خطری برای قدرتهای استکباری ندارد، بلکه منافع سرشاری نیز برای آنها دربردارد و آن توجیه جنایتها و حفظ قدرت و سیطره ئ آنان درمنطقه است. به همین دلیل بودجه های کلان صرف تبلیغ و ترویج این نوع اسلام می شود، اسلامی که ظاهری از اسلام راستین دارد، ولی محتوای آن واژگونه گشته و بدست فراموشی سپرده شده است.
چگونگی پیدایش وهابیت و دلیل خطرناک بودن آن
برای شناخت وهابیت و آگاهی از خطرات آنها نسبت به دین اسلام، باید این مسلک انحرافی را از زوایای مختلف مورد مطالعه قرار دارد.

فهرست مطالب
پیدایش وهابیت و دلایل حمایت آمریکا و اسرائیل
مقدمه
چگونگی پیدایش وهابیت و دلیل خطرناک بودن آن
پیدایش وهابیت‏
محمد بن عبدالوهاب
عقاید وهابیان
اندیشه‏های سیاسی و اجتماعی وهابیان‏
گسترش وهابیت‏
نقش انگلیس در پیدایش وهابیت
قربانیان وهابیون افراطی کسانی هستند که منافع آمریکا را تهدید می‌کنند
آغاز وهابیت
چه دلیلی باعث موضع وحشیانه وهابیون نسبت به شیعیان می‌شود؟
چه کشورهایی در منطقه هم‌پیمانان اصلی آمریکا هستند؟
بشار اسد از جمله علویان و مخالف وهابیون است
وهابیت اواسط قرن هجدهم پایه‌گذاری شد
بی‌احترامی به شهرهای مقدس شیعیان از اعمال وهابیان تازه به حکومت رسیده بود
حتی مسیحیت و یهود هم باعث خدشه‌دار شدن اسلام خالص تشخیص داده شدند
بریتانیا کمک‌ بزرگی به حکومت «آل سعود» کرد
بریتانیا عربستان و خلیج فارس را
اولین کشوری که عربستان را به رسمیت شناخت بریتانیا بود
آمریکایی‌ها از وهابیت حمایت می‌کردند چون در مقابل مخالفان برنامه‌های آن‌ها قد علم می‌کرد
کمک‌های خارجی به عربستان مشتمل بر ارقام نجومی است
روابط آمریکا-عربستان بر اساس منافع مشترک انرژی و مبارزه با کمونیسم بودهبه عقیده آمریکا پایان یافتن جنگ سرد مهم‌تر از ظهور طالبان بود
آموزش مجاهدین با کمک پاکستان و حمایت مالی عربستان صورت می‌گرفت
آمریکا به هدفش رسید و افغانستان نگون‌بخت شد
مداخله آمریکا در بحران سوریه به قصد منزوی کردن ایران و ضربه زدن به
روسیه است
وهابیون افراطی به دلیل مخالفت با آراء مفتی اعظم سوریه او را کشتند
بسیاری از سوری‌ها به دلیل مرگ پسر مفتی اعظم داغدار شدند
عربستان فرهنگ بمب‌گذاری انتحاری را در سوریه تقویت می‌کند
نتیجه‌گیری
منابع و ماخذ

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 21

فرمت فایل: WORD