پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی

پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی

ترس از ارزیابی منفی
هدف از پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی سنجش میزان ترس افراد از ارزیابی منفی (اضطراب تجربه شده) است.

مقیاس پرسشنامه
ﻧــﺴﺨﻪ ﻛﻮﺗــﺎه ﻣﻘﻴــﺎس ﺗــﺮس از ارزﻳــﺎﺑﻲ ﻣﻨﻔــﻲ (ﻟــﺮی ۱۹۸۳) دارای ۱۲ ﭘﺮﺳــﺶ اﺳــﺖ ﻛــﻪ ﻣﻴــﺰان اﺿــﻄﺮاب ﺗﺠﺮﺑﻪﺷﺪه اﻓﺮاد ﻳﺎ ارزﻳﺎﺑﻲ ﻣﻨﻔﻲ آﻧﺎن  را  اﻧﺪازهﮔﻴـﺮی ﻣـﻲﻛﻨـﺪ.

روایی و پایایی پرسشنامه
در پژوهش گراوند و همکاران (۱۳۹۰) نتایج تحلیل عامل اکتشافی با استفاده از چرخش اوبلیمین نیز نشان داد که نسخه کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی از دو عامل تشکیل شده است. همبستگی معنادار بین نمره کلی و زیرمقیاس‌های ترس از ارزیابی منفی با زیرمقیاس‌ها و نمره کلی پرسشنامه دشواری‌های بین فردی و مقیاس اضطراب اجتماعی نوجوانان، ‌روایی همگرای BFNE را تأیید کرد. ضرایب آلفای کرانباخ و ضرایب بازآزمایی با فاصله (دو هفته) نمره کلی و زیرمقیاس‌های BFNE نشان داد که این مقیاس پایایی مقبولی دارد. ضرایب آلفای کرانباخ برای نمره کلی، BFNE و زیرمقیاس‌های سؤال‌های نمره گذاری شده مثبت و سؤال‌های نمره گذاری شده منفی به ترتیب برابر با ۸۰/۰، ۸۲/۰، ۸۱/۰ و ضرایب بازآزمایی با فاصله (دو هفته) برای نمره کلی، BFNE و زیرمقیاس‌ها بین ۷۷/۰- ۷۹/۰ به دست آمد.
(توضیحات کامل در داخل فایل)

نام پرسشنامه: ترس از ارزیابی منفی
پایایی و روایی: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
نوع فایل: ورد آفیس
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD