پرسشنامه تصور از خدا ۲۷ آیتمی

پرسشنامه تصور از خدا ۲۷ آیتمی

تصور از خدا

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه تصور از خدا شامل ۲۷ آیتم و سه خرده آزمون است .حضور خدا در زندگی، مراقبت خداوند و تصور منفی از خداوند. خرده آزمون های حضور خداوند در زندگی و مراقبت خداوند با هم ترکیب شده و مقیاس تصور مثبت از خدا را تشکیل داده اند . بنابراین در نهایت پرسشنامه از دو مقیاس اصلی تصور مثبت از خدا و تصور منفی از خدا تشکیل شده است. این پرسشنامه در سال ۱۳۸۳ توسط خسروی ترجمه شده است.

تصور از خدا یک متغیر پیچیده روان شناختی است که به نظر می رسد مفهومی چند بعدی و یا چندمتغیری است مه تحت حیطه وسیع تری به نام دین قرار دارد . لارنس سازه مفهوم خدا را به عنوان راهی برای تشخیص بین فهم های متفاوت از خدا عنوان کرد و معتقد است که مفهوم خدا مفهومی شناختی از خداست. او معتقد است که رشد هردوی این مفاهیم به طور همزمان اما از طریق فرآیندهای روانشناختی و بین فردی متفاوتی رخ می دهد.

روایی و پایایی پرسشنامه

کلاین (۱۹۹۳) پایایی درونی سه خرده آزمون حضور خدا، مراقبت خدا و تصور منفی از خدا را به  دست آورده است. در پژوهش فیض آبادی و خسروی (۱۳۸۸) نیز پایایی با آلفای کرونباخ  دست آمد

روایی و پایایی : دارد (ایرانی و خارجی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مقاله بیس: دارد (دو  مقاله فارسی)
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
مولفه:دارد (سوالات مرتبط مشخص است)
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD