پرسشنامه تمایز یافتگی خود اسکورن و دندی

پرسشنامه تمایز یافتگی خود اسکورن و دندی

پرسشنامه تمایز یافتگی خود اسکورن و دندی

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه تمایز یافتگی خود، توسط اسکورن و دندی، در سال ۱۹۹۸ تهیه شده است و برآوردی از میزان تمایز یافتگی فرد یا میزان توانایی فرد در تفکیک فرآیندهای عقلانی و احساسی از یکدیگر را به دست می دهد. این پرسشنامه ۴۵ سوال دارد که در مقیاس ۶ درجه ای لیکرت از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم درجه بندی شده است.
در تئوری بوئن به دو نیروی بیولوژیک تاکید می شود  که عبارتند از : باهم بودن، ارتباط و جدابودن یا فردیت. تمایزیافتگی تعادلی است که هر فرد بین دو نیروی باهم بودن و فردیت برقرار می کند و حاصل آن ایجاد توازن بین حفظ استقلال و تداوم ارتباط با افراد مهم زندگی است.تمایزیافتگی خود نقش زیادی در کیفیت روابط عاطفی دارد. افراد تمایزیافته می توانند بدون ترس از یکی شدن ضمن تجربه صمیمیت در روابط نزدیک استقلال خود را حفظ کنند.

روایی و پایایی پرسشنامه

آلفای کرونباخ بای تمایزیافتگی کلی ۸۸% و برای مولفه ها ۶۳%، ۷۵% ، ۶۰% و ۷۰% است .در پژوهش اسکیان(۱۳۸۴) آلفای کرونباخ ۸۱% به دست آمد.همچنین روایی محتوای پرسشنامه توسط اساتید مطلوب گزارش شده است.

روایی و پایایی : دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه: دارد (سوالات مرتبط مشخص شده است)
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: ۸
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD