اقدام پژوهی چگونه با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت کنم

اقدام پژوهی چگونه با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت کنم

چگونه با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت کنم

چکیده اقدام پژوهی
در ابتدای سال تحصیلی با دانش آموزی رو برو شده ام که در ساعات ریاضی توجه و تمرکز نداشت بخاطر همین من برای حل این معضل تصمیم به انجام این اقدام پژوهی گرفتم و با تحقیقاتی که انجام داده ام به این نتیجه میرسیم که تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری توجه و تمرکز حواس، روی موضوعی معین، بدون تمرکز حواس، یادگیری مثمر ثمر نخواهد بود. بنابر این همه افراد توانایی تمرکز دارند و تمرکز نسبی است یعنی کسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.

تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیاز به تفکرو تجزیه و تحلیل دارند مشکل و تمرکز در موضوع هایی که جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارند، بسیار آسان است.

مقدمه

موضوع اصلی این اقدام پژوهی راهکارهای توجه وتمرکز دانش اموزان است.هدف از انجام این اقدام پژوهی رفع بی توجهی دانش آموزان کلاسم میباشد. درس ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس آموزگار، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند.

در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه آموزگاران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترین انگیزه که مخصوصا در یادگیری و علاقه به ریاضی نقش عمومی ایفا می کند

بیان ریشه های تاریخی و بیان تارخ ریاضیات در پیشرفت ریاضی می باشد. دلیل منطقی اجرای این پژوهش روبرو شدن با این مسئله در کلاس است و اهمیت آن خیلی زیاد است و ارتباط منطقی بین مسئله ئ پژوهش در کلاس درس است.دلایل نظری وجود بی توجهی و عدم تمرکز دانش آموزان در کلاس درس است و این پژوهش با پژوهش های قبلی ارتباطی ندارد و فقط برای این مشکل پیش آمده در کلاسم انجام داده ام.

فهرست مطالب
چکیده ۵
مقدمه ۶
بیانمسئله ۷
گردآوری اطلاعات ۸
شواهد ۱ ۱۳
انتخاب راه حلها ۱۴
اعتبار بخشی راه حلها ۱۵
اجرای راه حلها ۱۶
شواهد ۲ ۱۷
نتیجهگیری ۱۸
پیشنهادات ۱۸
منابع ۲۰

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 20

فرمت فایل: WORD