پرسشنامه عوامل موثر بر موفقیت توسعه محصول جدید

پرسشنامه عوامل موثر بر موفقیت توسعه محصول جدید

پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر موفقیت در توسعه محصول جدید

پرسشنامه عوامل موثر بر موفقیت در توسعه محصول جدید خوانساری شامخ شامل 47 سوال است. که دارای روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری میباشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
محصول جديد : محصولی است كه يا در سازمان سازنده آن تا به‌ حال ساخته و فروخته نشده، است. و يا در بازار خود اولين است و قبلاً از آن محصول وجود نداشته است. (کوپر2005؛ به نقل از خوانساری شامخ، 1393).

توسعه محصول جدید : مجموعه فعالیت‌ها و خط‌ مشی‌ های رشد هستند. که در مراحل مختلف برای تولید محصول که منجر به تغییر و اصلاحات جزئی و کلی در کالا، برای قسمت‌های موجود در بازار بکار می‌رود. (کوپر،2005؛ به نقل از خوانساری شامخ، 1393).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
محصول جديد در صنعت پوشاک محصولي با ويژگي خاص است. كه به‌واسطه آن ويژگي از محصولات موجود در بازار و يا با محصولات قبلي تولیدکننده آن متفاوت می‌باشد. اين ويژگي می‌تواند در نحوه توليد محصول نيز باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش خوانساری شامخ (1393) برای تعیین روایی پرسشنامه طرح اولیه پرسشنامه تهیه گردید. و پس از استفاده از نظریات استاد راهنما و مشاور، در اختیار تعدادی از صاحب‌ نظران جامعه مورد مطالعه قرار داده شده. که در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید. و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی تدوین گردید.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد. ( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش خوانساری شامخ (1393) پایایی مولفه های پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ. برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS به دست آمد. در نهایت با اصلاحات لازم پرسشنامه نهایی طراحی شد. و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.

در پژوهش حاضر آلفای کرونباخ به‌دست‌آمده از کل پرسشنامه با استفاده از انجام ۳۰ عدد پیش‌آزمون برای ۴۷ سؤال مقدار ۰٫۹۰۹ به‌دست‌آمده است.

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
فایل PDF: دارد
تعداد سوال: 47 سوال
تعداد مولفه: 5 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
تعداد صفحات: 7
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD