پرسشنامه تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی

پرسشنامه تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی

پرسشنامه استاندارد تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی

پرسشنامه سنجش تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران،. توسط اکبرپور در سال 1390 به منظور سنجش اولویت بندی تاثیر ابزارهای تبلغاتی بر جذب گردشگران اروپایی طراحی و تدوین شده است. این پرسشنامه دارای 30 سوال و 6 مولفه می باشد. و با طیف 5 گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (بنر‎های تبلیغاتی آنی گردشگری ایران، جالب هستند). به سنجش تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی می پردازد. سوالات پرسشنامه چون توسط گردشگران خارجی کامل می شوند به زبان انگلیسی می باشند.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
تبلیغات اینترنتی : اشلوز و دیگران (1999) تبلیغات اینترنتی را این گونه تعریف می‎کنند. هر نوع محتوا و مضمون تجاری موجود در اینترنت که شرکت‎ها برای آگاه کردن مصرف کنندگان در مورد کالاها و خدمات خود طراحی می‎کنند. (نیاکان لاهیجی، 1387، 61؛ به نقل از اکپرپور، 1390).

گردشگری : به عمل فردی که به مسافرت می‎رود و در آن مکان که خارج از محیط زندگی وی است. برای مدتی کمتر از یک سال جهت تفریح، تجارت و دیگر هدف‎ها اقامت نماید، جهانگردی گفته می‎شود.  (گی، 1933، ص 22؛ به نقل از اکپرپور، 1390).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این پژوهش تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران از طریق پرسشنامه ای که به این منظور طراحی شده است اندازه گیری می شود.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم (سرمد و همکاران،1390). در پژوهش اکبرپور (1390) برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شده است. بدین صورت که پرسشنامه، در اختیار تعدادی از صاحب‌ نظران سازمان و مدیریت قرار گرفته است. در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی مورد استفاده قرار گرفت.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد. ( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش اکبرپور (1390) پایایی پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ. برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS به دست آمده است. و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.

مشخصات پرسشنامه تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 30 سوال
تعداد مولفه: 6 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 12
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 12

فرمت فایل: WORD