پاورپوینت جنگ اتمی و شیمیایی

پاورپوینت جنگ اتمی و شیمیایی

جنگ اتمی و شیمیایی
بخشی از فایل
پاورپوینت جنگ اتمی و شیمیایی شامل ۳۱ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

نگاه اجمالی
قرن اخیر ، قرن تحولات عظیم در تمام شئون زندگی بشر ، بویژه پیشرفت سریع در محدوده دانش و فناوری نظامی است. یکی از نتایج جنگ جهانی دوم اختراعبمب‌های اتمی است که تخریب وسیعی را به دنبال داشته و به منزله جنگ افزار انهدام دسته جمعی شناخته شده است. تاکنون و در تاریخ جهان ارتش آمریکا دو فروند از این بمبها را در ۱۹۴۵ بر فراز شهرهای هیروشیما و ناکازاکی پرتاب کرده و موجب کشتار میلیونها نفر انسان بی‌گناه و غیر‌نظامی گردیده است.

همچنین ببینید : مقاله سلاح شیمیایی

تاریخچه بهره گیری از جنگ افزارهای شیمیایی
بهره‌گیری از گازهای سمی و کاربرد آنها در جنگ ، در دوره‌های پیشین نیز متداول بوده است. اما استفاده از آنها به صورت رایج در جهان از جنگ جهانی اول آغاز شده است. در سال ۱۹۱۴ ارتش آلمان با استفاده از ماده کلرین که آن را در هزاران وسیله استوانه‌ای شکل جای داده بود، در حمله‌ای که بطور گسترده در منطقه‌ای به وسعت ۶ کیلومتر در جبهه یپرس در ۲۲ آوریل ۱۹۱۵ انجام داد، از سلاح شیمیایی استفاده کرده و اهمیت فاجعه را به نحوی روشن نشان داد.

از آن به بعد طرفین از این گاز استفاده می‌کردند. در نتیجه بتدریج استفاده از ماسکهای ضد گاز در این جنگ ها متداول شد. از سوی دیگر برای وارد آوردن تلفات بیشتر از گازهایی با درجه سمی بیشتر استفاده نمودند، که از آن جمله گازهای فوس جین و دیگر گازهای شیمیایی بود که می‌توانستند به پوست و چشم آسیب شدید برسانند. بویژه استفاده از گاز خردل که آثار بسیار زیانباری را به همراه داشت ، بسیار متداول شد.
و …

همچنین ببینید : مقاله تکنولوژی شیمیایی

فهرست مطالب
نگاه اجمالی
تاریخچه بهره گیری از جنگ افزارهای شیمیایی
تعریف جنگ شیمیایی
مزیت سلاح اتمی
تأثیر جنگ هسته‌ای در زندگی از نظر آرتوروستینگ
دسترسی کشور‌های توسعه نیافته به سلاحهای اتمی
پایان

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 31

فرمت فایل: پاورپوینت