پرسشنامه جو روانی اجتماعی کلاس (فریزر،گیدینگز و مک روبی،۱۹۹۵)

پرسشنامه جو روانی اجتماعی کلاس (فریزر،گیدینگز و مک روبی،۱۹۹۵)

دانلود پرسشنامه استاندارد جو روانی اجتماعی کلاس (فریزر گیدینگز و مک روبی ۱۹۹۵) شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مقاله بیس،مولفه،تفسیر و روایی پایایی پرسشنامه

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه جو روانی اجتماعی کلاس در سال ۱۹۹۵ توسط فریزر،گیدینگز و مک روبی معرفی شد . این پرسشنامه ۲۰ گویه دارد در ۴ خرده مقیاس که پاسخ دهی به گویه ها با روش لیکرت سه درجه ای هرگز،گاهی و همیشه است.این مقیاس توسط حسین چاری(۱۳۸۰) به فارسی ترجمه شده و در نمونه ای از دانش آموزان راهنمایی انطباق و هنجاریابی آن انجام گرفته است.
تاگیوری(۱۹۶۸) جو روانی را مجموعه ویژگی های محیطی داخل هرسازمان دانسته است و چهار بعد بوم شناختی،فرهنگی،محیط و سیستم اجتماعی رابه آن نسبت داده است. جو اجتماعی کلاس به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر بر فرآیند یاددهی – یادگیری مطرح است. شناخت این جو ، بررسی ادراک دانش آموزان از فضای حاکم برکلاس و تلاش درجهت تغییر این جو می تواند برای پیشبرد هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت گامی موثر محسوب شود.

روایی و پایایی پرسشنامه

حسین چاری(۱۳۸۰) روایی سازه پرسشنامه را با استفاده از روش تحلیل عاملی مورد تایید قرار داد و با استفاده از روش تحلیل عوامل، چهار بعد پیش گفته در مقیاس مذکور به صورت ۴ عامل اصلی درنظر گرفته شدند.مدد(۱۳۸۰) ضریب پایایی بازآزمایی با فاصله زمانی دوهفته رابرای کل آزمونوبرای خرده مقیاس ها مطلوب گزارش نموده است.
(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی و روایی: دارد (ایرانی و خارجی)
مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی)
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
مولفه:دارد (سوالات مرتبط مشخص است)
نوع فایل: word
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD