پرسشنامه جو سازمانی نوآورانه

پرسشنامه جو سازمانی نوآورانه

پرسشنامه استاندارد جو سازمانی نوآورانه سیگل و کایمر

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه جو سازمانی نوآورانه توسط سیگل و کایمر در سال ۱۹۷۸ ساخته شده است که از ۲۴ گویه تشکیل شده است که به منظور ارزیابی جو سازمانی نوآورانه بکار می رود.نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۵ نقطه ای می باشد که برای گزینه های «کاملاً مخالف»، «مخالف»، «متوسط»، «موافق» و «کاملاً موافق» به ترتیب امتیازات ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ در نظر گرفته می شود.

در بسیاری از سازمانها، وجود منابع انسانی مبتکر و خلاق نوعی ثروت تلقی می شود، اما شواهد حاکی از آن است که به دلیل وجود محیطی خفقان آور در اکثر سازمانها و ممانعت از هر گونه ابتکار عملی از سوی نیروهای اجرایی، می توان شاهد کمرنگ شدن نوآوری و ابتکار در این سازمانها بود. وجود ابتکار و نوآوری در سازمانها، دستاورد دو عامل خلاقیت در کارکنان و همچنین، وجود فرهنگ سازمانی خلاقیت پذیر می باشد. از این رو، تأکید بر پذیرش خلاقیت از جانب بافت سازمانی، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. علاوه بر حمایت سازمانی از نوآوری، می بایست منابع انسانی سازمان نیز در اندازه ی انتظاراتش، تأمین باشد و در دسترس مجریان قرار بگیرد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش صفرزاده  ذکر شده است.

هدف: بررسی جو سازمانی نوآورانه در سازمان
تعداد سوال: ۲۴
روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج: دارد
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 4

فرمت فایل: WORD