پرسشنامه استاندارد جو سازمانی هالپین و کرافت شامل 32 سوال است. که دارای مقاله بیس مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه
جو سازمانی به تصورات ، احساسات و ارزش های کارکنان در محیط کارشان اطلاق می شود. همین طور احساس تعهد نسبت به سازمان، حس اعتماد و تعلق، اعتماد به نفس و وفاداری را نیز شامل می شود. که تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند فضای فیزیکی، قوانین سازمانی حاکم و ویژگی های رفتاری افراد در محیط کار قرار می گیرد.
پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت یک پرسشنامه استاندارد است. ابعاد پرسشنامه جو سازمانی عبارت است از: روحیه گروهی، مزاحمت، صمیمیت، علاقمندی، ملاحظه گری،. فاصله گیری، نفوذ و پویایی، تاکید بر تولید. این پرسشنامه 32 پرسش دارد.
در این پژوهش منظور از جو سازمانی نمره ای است که کارکنان به سوالات 32 گویه ای پرسشنامه جو سازمانی می دهند .
مولفه ها و سوالات مربوط به هر مولفه:
1. روحیه گروهی : سوالات 1تا4
2. مزاحمت: 5تا8
3. صمیمیت:9تا12
4. علاقه مندی : 13تا16
5. ملاحظه گری:17تا20
6. فاصله گیری:21 تا24
7. نفوذ و پویایی: 25تا28
8. تاکید بر تولید:29تا32
مقیاس پرسشنامه
نمره گذاری پرسشنامه براساس طیف لیکرت و از ۱ تا ۵ طبق جدول زیر امتیازبندی شده است.
روایی و پایایی: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
مقاله بیس: دارد ( دو مقاله)
مولفه : دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 7
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است