مقیاس خلق و خوی مالهوترا

مقیاس خلق و خوی مالهوترا

پرسشنامه استاندارد مقیاس خلق و خوی مالهوترا (MTS)

پرسشنامه مقیاس خلق و خوی مالهوترا (MTS) در سال 1998 توسط ساویتا مالوترا و آنیل ماهوترا تهیه و تنظیم شده است. این مقیاس 45 سوال دارد و ۵ مولفه مردم آمیزی، تهییج پذیری، نیرو ، توجه پذیری و نظم پذیری را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. مقیاس خلق و خو براساس طیف لیکرت ۵ درجه ای نمره گذاری شده است.

MTS را می توان برای همۀ جامعه کودکان بهنجار و نابهنجار درسنین بین ۱۴-۴ سال از هر دو جنسیت و هر طبقه اجتماعی – اقتصادی به کار برد. همچنین می توان در مطالعۀ نیمرخ مزاجی کودکان به منظور شناخت کودکانی که در خطر بزرگتر شکل گیری مشکلات عاطفی بعد از آن هستند. پی بردن به بیماری زایی روانی ، مشکلات عاطفی / رفتاری کودکانی که به دنبال کمک روانپزشکی هستند. برای باز کردن راهبردهای مداخله ای برای مشاوره با والدینی که فرزندانشان عدم سازگاری خلق و خو با محیط دارند. و به منظور پیش بینی امکان پیشرفت مشکلات عاطفی و طبیعی آنها در آینده ، به کار گرفت.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه ذکر شده است.

روایی و پایایی : دارد (خارجی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه : دارد ( سوالات مربوط به هر مولفه مشخص نیست)
مقاله بیس : دارد
فرمت فایل: ورد افیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: ۲۴
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 24

فرمت فایل: WORD