پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی سواری

پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی سواری

خودتنظیمی تحصیلی سواری

معرفی پرسشنامه
به منظور اندازه گیری متغیر خودتنظیمی تحصیلی از پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی که مشتمل بر ۳۰ گویه است استفاده می شود. ساخت و تنظیم این پرسشنامه از طریق مطالعه ماده های برخی از پرسشنامه های خارجی و مصاحبه با تعدادی از دانش آموزان متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز و نهایتاً تحلیل عاملی اکتشافی بدست آمد و دارای ۳۰ سوال و شش عامل با عنوان راهبرد حافظه (۵ ماده)، هدف گزینی (۳ ماده)، خود ارزیابی (۶ ماده)، کمک خواهی (۶ ماده)، مسئولیت پذیری (۴ ماده) و سازماندهی (۶ ماده) تشکیل شده است.
شانک و زیمرمن (۱۹۹۷) معتقدند که فرایندهای خودتنظیمی تحصیلی شامل فعالیت هایی همچون برنامه ریزی و تنظیم وقت، حضور و تمرکز حواس هنگام آموزش، سازماندهی، مرور و رمزگذاری اطلاعات به صورت راهبردی، ساختن یک محیط کاری مولد و استفاده از منابع اجتماعی موثر است.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش سواری ذکر شده است.

هدف: سنجش خودتنظیمی تحصیلی از ابعاد مختلف (راهبرد حافظه، هدف گزینی، خودارزیابی، کمک خواهی، مسئولیت پذیری، سازماندهی)
تعداد سوال: ۳۰
تعداد بعد: ۶
روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD