پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زیمرمن و پونز

پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زیمرمن و پونز

پرسشنامه استاندارد راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زیمرمن و پونز

پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زیمرمن و مارتینز – پونز در سال 1986 از طریق مصاحبه با 80 دانش‌ آموز دبیرستانی، 14 راهبرد خودتنظیمی در یادگیری را تشخیص دادند. و بر این اساس پرسشنامه‌ای دارای 15 گویه تهیه‌ کردند.

14 راهبرد یادگیری خودتنظیم شامل خودارزشیابی، سازمان دادن و انتقال، هدف گذاری و برنامه ریزی،. جستجوی اطلاعات، ثبت و ضبط و یادداشت برداری، ساخت­دهی محیطی، خودپیامدی، مرور ذهنی و حفظ کردن،. جستجوی کمک از همسال، جستجوی کمک از معلم، جستجوی کمک از بزرگسالان،. مرور نکته ­ها، مرور تکالیف و امتحان­ ها و مرور متن کتاب­ها، در این پرسشنامه لحاظ شده‌اند.

علاوه بر چهارده راهبرد یک سؤال یعنی سؤال 15 هم استفاده شده است که به راهبردی اشاره ندارد. اما امکان پاسخ خلاقانه دانش آموز را در شیوه ای خلاقانه از موارد بالا فراهم می‌سازد.

تعریف مفهومی پرسشنامه
زیمرمن (2000) راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را تلاش مستمر برای هدایت افکار،. احساسات و اعمال به سوی دست یابی به اهداف فردی و یک میانجی مهم در رابطه میان ویژگی های فردی،. بافتی و پیشرفت تحصیلی در نظر گرفت. راهبردهای یادگیری خود تنظیمی نوعی از یادگیری است. که در آن دانش آموزان به جای آن که برای کسب دانش و مهارت بر معلمان، والدین و یا دیگر عوامل آموزشی متکی باشند. شخصاً کوشش‌های خود را شروع و هدایت می‌کنند.

تعریف عملیاتی پرسشنامه
در این پژوهش منظور از نمره استاندارد راهبردهای یادگیری خودتنظیمی نمره ای است. که فرد به سوالات 15 ماده ای پرسشنامه زیمرمن و پونز می دهد.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی این مقیاس توسط زیمرمن و مارتینز-پونز (1986) و پینتریچ و دی گروت (1990) رضایت بخش گزارش شده است. محمودی (1377) روایی پرسشنامه را از طریق تأیید متخصصان قابل قبول گزارش کرده است. و پایایی این ابزار را از طریق بازآزمایی و همسانی درونی با روش آلفای کرونباخ مطلوب گزارش نموده است.

روایی و پایایی : دارد (خارجی و ایرانی )
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی )
تعریف مفهومی و عملیاتی:دارد
نوع فایل : ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 7
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD