پرسشنامه احساس کارآمدی معلم وولفولک هوی (TSES) (فرم کوتاه)

پرسشنامه احساس کارآمدی معلم وولفولک هوی (TSES) (فرم کوتاه)

دانلود پرسشنامه استاندارد احساس کارآمدی معلم وولفولک هوی (TSES) (فرم کوتاه)

معرفی پرسشنامه

برای اندازه گیری احساس کارآمدی معلم از نسخه ی بلند مقیاس تشانن – موران و وولفولک هوی (۲۰۰۱) استفاده می شود. این مقیاس نسبت به سایر مقیاس های تدوین شده برای اندازه گیری باورهای کارآمدی معلمان دارای گویه هایی است که ماهیت چندبعدی تدریس را از طریق تکالیف تدریس ویژه، در چندین حیطه ی عملکردی به خوبی منعکس می کند. این مقیاس در دو نسخه بلند (با ۲۴ گویه) و کوتاه (با ۱۲ گویه) تنظیم شده است.نسخه کوتاه این پرسشنامه در اینجا ارائه شده است.

بندورا خودکارآمدی را به عنوان یک مولفه کلیدی و مهم در نظریه خود معرفی کرده و نقش باورهای شخصی نسبت به توانایی های خود را برای انجام فعالیت های خاص در یک موقعیت ویژه را مورد تاکید قرار می دهد.او کارآمدی معلم را شکلی از خودکارآمدی او در نظر می گیرد و احساس کارآمدی معلم را قضاوت های او از توانایی ها و قابلیت هایش برای دست یابی به پیامدهای مطلوب، در خصوص یادگیری و درگیرکردن دانش آموزان در فعالیت های تحصیلی تعریف می کند

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش زین آبادی و همکاران(۱۳۹۲) ذکر شده است.

پایایی و روایی: دارد (فارسی)
مقاله بیس: دارد (دو مقاله فارسی)
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
فرمت فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD