پرسشنامه خود توصیف گری بدنی مارش و همکاران (PSDQ)

پرسشنامه خود توصیف گری بدنی مارش و همکاران (PSDQ)

خود توصیف گری بدنی مارش و همکاران (PSDQ)

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه خود توصیفی بدنی توسط مارش و همکاران در سال ۱۹۹۴ ارائه شد. نسخه فارسی این پرسشنامه شامل ۵۶ سوال میباشد و که به آن ها در قالب درجه بندی لیکرت و به صورت شش درجه ای به سوال ها پاسخ داده می شود. شش درجه طیف، از کاملاً درست تا کاملاً غلط را شامل می شود.

خود توصیف گری بدنی: ارزشیابی قد، وزن و جنبه های دیگری که ظاهر فیزیکی بدن فرد را تشکیل می­دهد را گویند. این متغیر به شدت تحت تاثیر متغیر های والدینی و متغیر های فرهنگی، گروه همسالان و نگرش های اجتماعی قرار دارد(مارش، ۱۹۹۶). تصور از خود همان خود ادراک شده است یعنی یک نقطه نظر عینی از مهارت ها، خصوصیات و توانایی ها یی که فرد از خود دارد (پاپ و مک هال، ۱۹۸۸). کش و استرچان (۲۰۰۲) تصور از بدن را به احساسات شخصی در رابطه با بدن و ظاهر فیزیکی مربوط می دانند. بحث در رابطه با تصور از بدن بیشتر به سمت بررسی نارضایتی از بدن پیش رفته است ( هوانگ، نورمن، زابینسکی، کالفاز و پاتریک ، ۲۰۰۷).

پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). پایایی این پرسشنامه با محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ و………

روایی پرسشنامه
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). و………

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
فایل PDF: دارد
تعداد سوال: ۵۶ سوال
مولفه: دارد
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD