مقاله ساخت داربست های مهندسی بافت به روش Gas Foaming

مقاله ساخت داربست های مهندسی بافت به روش Gas Foaming

ساخت داربست های مهندسی بافت به روش Gas Foaming

پیشگفتار مقاله
یکی از معضلات بزرگی که علم پزشکی از دیرباز با آن درگیر بوده است، ارائه درمانی قطعی برای بازسازی بافت های از کار افتاده و یا معیوب است. متداول ترین شیوه در درمان این نوع بافت ها، روش سنتی پیوند است که خود مشکلات عدیده ای را به دنبال دارد. از جمله این مشکلات می توان به کمبود عضو اهدائی، هزینه بالا و اثرات جانبی حاصل از پیوند بافت بیگانه Allograft)) که مهمترین آنها همان پس زنی بافت توسط بدن پذیرنده است اشاره کرد. این محدودیت ها دانشمندان را بر آن داشت تا راه حلی مناسب برای این معضل بیابند.

مهندسی بافت با عمر حدوده ۱ ساله خود روشی نوید بخش در تولید گزینه های بیولوژیکی برای کاشتنی ها (Implants) و پروتزها ارائه کرده و وعده بزرگ تهیه اندام های کاملاً عملیاتی برای رفع مشکل کمبود عضو اهدائی را می دهد.

اهداف مهندسی بافت فراهم سازی اندام های کارآمد یا جایگزین های قسمتی از بافت برای بیمارانی با ضعف یا از کارافتادگی اندام و یا بیماری های حاد است که این امر با استفاده از روش‌های درمانی متنوع اندام مصنوعی- زیستی تحقق می یابد. بنا به تعریف، مهندسی بافت رشته ای است که از ترکیب علم بیولوژی مواد و علم مهندسی یا به عبارتی Biotech جهت بیان ارتباطات ساختاری بافت های فیزیولوژیکی و طبیعی پستانداران در راستای توسعه روش های نوین ترمیم بافت و جایگزین سازی بافت، توسعه یافته است.

فهرست مطالب
پیشگفتار ۱
نتایج قانونمند و استاندارد شده ۵
گزینش و جداسازی سلول ۳۵
تولید داربست‏های پلیمری: قالب گیری حلال ۷۲
تولید داربست‏های پلیمری: لایه سازی غشاء ۸۴
تولید داربست‏های پلیمری: انجماد – خشک سازی ۱۰۶
تولید داربست‏های پلیمری: اشکال کامپوزیت پلیمر- سرامیک ۱۲۱
تولید داربست‏های پلیمری: جداسازی فاز ۱۴۲
تولید داربست‏های پلیمری: پلیمریزاسیون (بسپارش) ۱۶۲
تولید داربست‏های پلیمری: پردازش اسفنج گازی ۱۷۶
بر هم کنش‏های سلولی سطح مصنوعی: بیومواد خود مجتمع ۱۹۲
بر هم کنش‏های سلولی سطح مصنوعی: چسبندگی سلول هدف ۲۱۶

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 239

فرمت فایل: WORD