پرسشنامه استاندارد روابط میانی دلبستگی KCAQ – دلبستگی کودکان در دوره ی میانی
معرفی پرسشنامه
این پرسشنامه توسط هالپرن و کاپنبرگ (۲۰۰۶) طراحی شده است. تعداد سوالات آن ۲۰ و هدف آن سنجش دلبستگی کودکان در دوره ی میانی (قبل از دبستان و دبستان) از ابعاد مختلف (تکامل انطباقی مثبت، واکنش هیجانی، رفتارهای منفی، دوری گزیدن از حمایت چهره ی دلبستگی/فرد مراقب) می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه
در پژوهش سلیمانی و همکاران (۱۳۹۳) روایی و پایایی این پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج آزمون تحلیل عاملی نشان داد که آزمون KMO برابر با ۷۳/۰ و در سطح مطلوب بوده و آزمون کرویت بارتلت از نظر آماری معنی دار بود. نتایج تحلیل عاملی با چرخش واریماکس وجود چهار عامل در گویه ها را تایید کرد که ۷۲/۴۸% از واریانس کل مقیاس را تبیین کرد.
هدف: سنجش دلبستگی کودکان در دوره ی میانی (قبل از دبستان و دبستان) از ابعاد مختلف (تکامل انطباقی مثبت، واکنش هیجانی، رفتارهای منفی، دوری گزیدن از حمایت چهره ی دلبستگی/فرد مراقب)
تعداد سوال: ۲۰
تعداد بعد: ۴
روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
منابع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است