پرسشنامه استاندارد راهبردهای خودانگیخته برای یادگیری یک ابزار خودسنجی است. که به طور عمده برای ارزیابی جهت گیری مطالعه دانشجویان و شیوه استفاده آنها از انواع راهبردهای یادگیری طراحی شده است .
نسخه کامل این پرسشنامه که توسط پینت ریچ و همکاران 1990 تدوین شده است دارای 80 ماده است. و سه مولفه انگیزش ، راهبردهای یادگیری و راهبرهای مدیریت منابع را شامل می شود و هر یک از مولفه ها هم از چند مقیاس فرعی تشکیل شده است .
پایایی و روایی پرسشنامه
در این پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی ثبات درونی و از مدل بیشترین درست نمایی برای تعیین پارامتر جامعه استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که ضریب آلفا بین عوامل ، مثبت و نسبتا بزرگ بود. همچنین همبستگی های معنی داری میان عوامل و رتبه های درسی دانشجویان وجود داشت. آزمون نیکویی برازش هم نشان داد که برازندگی داده های ورودی نسبتا خوب است.
مشخصات پرسشنامه راهبردهای خودانگیخته برای یادگیری
روایی و پایایی: دارد (با منبع معتبر)
تفسیر و شیوه نمره گذاری : دارد
ابعاد (مولفه): دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص نشده است)
نوع فایل: پی دی اف PDF
تعداد صفحات: 17
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است